|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Śro 15:26, 16 Sty 2013 Temat postu: Ty2-406 |
|
|
Witam. Tak sobie oglądając zdjęcia tego parowozu dziwię się, że on nie jeździł w 2000roku. Zastanawiające jest to, dlaczego on nie jeździł. Być może ktoś z Was wie i się podzieli tą informacją. Bardzo zainteresował mnie temat tego parowozu, bo to był ostatni czynny Kriegslok w ruchu planowym. I jeszcze jedno czy posiada ktoś może pełną datę:
- wygaszenia (zakończenia eksploatacji),
- ostatniej przeprowadzonej NG z Rw,
- ostatniej przeprowadzonej NR z Rz,
- ostatniej wymiany skrzyni ogniowej,
- następnej (nieprzeprowadzonej) NG
- następnej (nieprzeprowadzonej) NR????
Za pomoc z góry dziękuję. Chciałbym zapisać to sobie w kajecie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CarnageLink dnia Śro 15:26, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Śro 19:05, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ty2-406 ostatnią naprawę główną miał wykonaną jesienią 1997 w Gnieźnie. Próbę kotła pomyślnie przeszedł 17 listopada. Jeździł do ostatnich dni ważności kotła czyli połowy listopada 1999. Odgórną decyzją dyrekcji ówczesnego MT Poznań parowóz nie skierowano już do następnej naprawy średniej, a rok później 1 października 2000 roku formalnie maszynę skreślono z inwentarza PKP. Paradoksalnie maszyna była sprawna i w bardzo dobrym stanie technicznym, a skrzynia ogniowa stosunkowo młoda bo 10 letnia (ostatnia wymiana 1989). Następna NG przypadała dopiero pod koniec 2003 roku, czyli rok dłużej niż Ty3 i Ty45. Nie był to niestety odosobniony przypadek. Podobny los spotkał bardzo wiele maszyn z Jaworzyny, Karsznic, Kościerzyny i przede wszystkim Wolsztyna takie jak: Ty43-123, Ty42-148, Ty2-406, TKt48-143, Ty51-223.
Ty2-406 nie był ostatnim Wolsztyńskim czynnym kreiegslokiem. Do czerwca 2000 roku jeździł jeszcze Ty42-148, a jesienią 2002 odstawiono dzień po dniu Ty3 i Ty45.
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Śro 19:09, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Śro 19:52, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli Cię to interesuje to proszę: jest to zestawienie parowozów z Wolsztyna z 2000. Na czerwono zaznaczono naprawy których już nie wykonano. Parowozy z przekreślonym oznaczeniem to te które w 2000 roku skreślono z inwentarza. Oprócz nich skreślono wtedy Ty42-87, Ty2-67 i 642, które figurowały w statystykach, chociaż od 1992 były już odstawione, oraz Ol49-32 nieczynną od 1996. W zestawieniu ujęty jest też Ok22-31, który stacjonował we Wolsztynie, a nie był własnością PKP i nie znajdował się na inwentarzu. Brakuje niestety TKi3-87, który należał do PKMK. Daty jego ostatnich NG i NS oraz następnych napraw są bardzo podobne do Ok1-359.
w 2000 roku z inwentarza skreślono 10 z 20 Wolsztyńskich parowozów.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Śro 22:58, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Szymek a nie wiesz, kiedy dokładnie został wygaszony Ty2-406???? Dzięki za tabelkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Czw 7:30, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
^^ Nie wiem, bo wtedy jeszcze w pieluchy srałem Po krótkiej szperaninie w google udało mi się znaleźć zdjęcie Ty2-406 z pociągiem zdawczym w Grodzisku Wlkp z dnia 12.11.99. Czyli 5 dni przed upływem terminu ważności kotła. Można więc wywnioskować, że był na chodzie do ostatnich dni, czyli 17 listopada. Dokładnie nie powiem, bo nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 12:59, 17 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli można przyjąć, że został wygaszony 17.11.1999. Za pomoc z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
para_buch
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:56, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ta... o 23:59 dokładnie - dyspozytor sprawdzał stoperem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CarnageLink
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Nie 12:50, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
para_buch, aż mnie zaskoczyłeś, że tak dokładnie. No, to wygaszenie Ty2-406 nastąpiło 17.11.1999
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|