 |
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Penner-K
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Wto 20:57, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety miałem racje parowozy coraz częściej ulegają awarią ,więc komu zależy by utrzymać ruch planowy parowozów ,tym co dzień jadą do pracy?Wielce bym się nie zdziwił by powstała petycja by wycofać parowozy z ruchu planowego.
Wiec co dalej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 10:27, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Należy mieć nadzieje że wynik wyborów samorządowych nie będzie miał większego wpływu na sprawę parowozowni. Cieszy fakt że jest wola polityczna, martwi, że sprawa ciągnie się tak długo. Wsparcie finansowe jest bezprecedensowe. Obawiam się natomiast typowego kolesiarstwa uprawianego masowo w samorządach, czyli mnożenie etatów dla rodziny, znajomych i znajomych znajomych. I wyjdzie na to że niedługo będziemy mieli w parowozowni 5 prezesów i 30 etatowych pracowników (maszynistów niech będzie 6). Każdy oczywiście dostanie godziwą urzędową pensje i tak oto połowę budżetu pochłonie administracja... To tylko taki czarny scenariusz, ale jak najbardziej realny. Mnie najbardziej jednak interesuje owy biznesplan, a dokładnie to co on zawiera;) "Prywatne" TOZK, PSMK, FPKW itp pokazują jednak że to najbardziej efektowna forma własnościowa takich placówek; dysponując 1% budżetów ich samorządowych odpowiedników są w stanie zdziałać znacznie więcej. Ale o czymś takim we Wolsztynie możemy jedynie pomarzyć!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13:01, 26 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cosik pomerdałeś Kolego. Wspomniane Organizacje są prywatne bez nawiasu bo działają na zasadzie stowarzyszeń społecznych z osobowością prawną zarejestrowaną w KRS. Nie mają nic wspólnego z samorządowymi budżetami poza dotacjami jak wezmą udział w konkursach na owe dotacje i je wygrają. Niektóre posiadają status Organizacji Pożytku Publicznego i z tego tytułu mogą otrzymywać odpisy 1% z PITa . Gdyby otrzymywały jak sugerujesz 1% samorządowego budżetu to byłby raj na ziemi i kilka czynnych parowozów więcej pod nowymi dachami starych szop.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:44, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam !
Czy ktoś ma (rzetelne) info dot. kursowania parowozów po 13.03. ?
Np. obiegi na linii Leszno - Zbaszyń ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 14:17, 27 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
R-70422, R-79425, R-70428, R-79431
Czeka nas jazda tendrem do przodu
Niestety, godziny kursowanie nie są zbyt zadowalacjące. Chodzi mi o R-70422. Tym pociągiem ludzie dojeżdżają do pracy i szkoły do Leszna. W związku z tym że pociąg ten bedize prowadzić parowóz, czekają nas spore opóźnienia.
Co do linii 357 to KKZ będzie dosyć skomplikowana, mianowicie;
KKZ będzie kursować w relacji Stęszew-Dopiewo (na E20). Moim zdaniem nie ma raczej sensu robić już tych dwóch przesiadek, tym bardziej ze czas jazdy autobusu na Stęszew-Poznań jest nawet nieco krótszy od pociągu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:53, 27 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: | R-70422, R-79425, R-70428, R-79431
Czeka nas jazda tendrem do przodu
Niestety, godziny kursowanie nie są zbyt zadowalacjące. Chodzi mi o R-70422. Tym pociągiem ludzie dojeżdżają do pracy i szkoły do Leszna. W związku z tym że pociąg ten bedize prowadzić parowóz, czekają nas spore opóźnienia.
Co do linii 357 to KKZ będzie dosyć skomplikowana, mianowicie;
KKZ będzie kursować w relacji Stęszew-Dopiewo (na E20). Moim zdaniem nie ma raczej sensu robić już tych dwóch przesiadek, tym bardziej ze czas jazdy autobusu na Stęszew-Poznań jest nawet nieco krótszy od pociągu. |
Jeżeli twoje info nt ruchu po linii leszczyńskiej jest tak precyzyjne jak informacja o KKZ pomiędzy Stęszewem a Poznaniem to dziękuje bardzo.
To raz
Dwa. Dlaczego zakładasz ,ze 70422 będzie przyjeżdżał opóźniony do Leszna ?
Pojedzie kominem naprzód , w Lesznie się obróci , kominem naprzód do Zbąszynka ( 79425 ) i do Leszna dopiero tendrem naprzód (70 428 ) i z Leszna znowu kominem naprzód (79431 ).
O ile rzeczywiście będą takie obiegi !?
Po trzecie - kiedy ty jechałeś ostatnio autobusem ze Stęszewa , że uważasz , że czas przejazdu pomiędzy Stęszewem a Poznaniem jest krótszy ? W sobotę wieczorem czy niedzielę rano ?
Ja w ub. piatek od skrzyżowania DK5/32 do wiaduktu w Górczynie jechałem 45 minut. A sznur samochodów w przeciwną stronę był od pierwszych świateł w Komornikach ( za A2 ) do Dębienka.
Po czwarte KKZ będzie w dwóch relacjach ; zasadniczo Stęszew - Dopiewo - Stęszew i dodatkowo Stęszew - Luboń - Stęszew. Bo ktoś/coś musi obsłużyć Szreniawę i Wiry. Jest jeszcze kwestią otwartą czy autobus skończy bieg w Luboniu czy pojedzie do Poznania pod dworzec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 18:42, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
greenman napisał: | Ja w ub. piatek od skrzyżowania DK5/32 do wiaduktu w Górczynie jechałem 45 minut. |
Wręcz niebywałe osiągnięcie Fakt, faktem, że w piątkowe popołudnie panuje największy ruch i przejazd przez Komorniki jest dość uciążliwy, ale nawet wtedy podróż do centrum Poznania nie zajmuje więcej niż 30min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:32, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Fakt, faktem, że w piątkowe popołudnie panuje największy ruch i przejazd przez Komorniki jest dość uciążliwy, ale nawet wtedy podróż do centrum Poznania nie zajmuje więcej niż 30min. |
Polecam pojechać i sprawdzić. Ja do pierwszych świateł w Komornikach stałem już od zjazdu na Szreniawę. A tak sie stoi w godzinach porannych , gdy większy ruch jest w kierunku Poznania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:33, 01 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A parowóz ( Pt47) znowu szlag trafił. Zaparowóz jeździ SU45 i to od niedzielnego popołudnia. Trochę szkoda. Myslałem , że dokończę sceny do filmu w scenerii zimowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Nie 11:25, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A Leszno znów zeszpeciło Ol49, jakieś czarne kwadraciki na kołach, zieleń też do niczego nie pasująca (w zasadzie mogła być cała czarna albo pomalować tak jak Pm39-2). Po ostatniej naprawie tej Oelki TPWP zrobiło z nią porządek (przemalowano budkę i cylindry na czarno) i mam nadzieję że przed tą paradą zrobią to samo bo tak to mamy niezły cyrk będzie, kolorowa lokomotywa, oliwkowe wagony....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Nie 11:26, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatysJ
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:25, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | A Leszno znów zeszpeciło Ol49, jakieś czarne kwadraciki na kołach, zieleń też do niczego nie pasująca (w zasadzie mogła być cała czarna albo pomalować tak jak Pm39-2). Po ostatniej naprawie tej Oelki TPWP zrobiło z nią porządek (przemalowano budkę i cylindry na czarno) i mam nadzieję że przed tą paradą zrobią to samo bo tak to mamy niezły cyrk będzie, kolorowa lokomotywa, oliwkowe wagony.... |
Się ciesz że w ogóle wyjechała z naprawy, a jak ci malowanie nie pasuje to łap za farbę, pędzel i lecisz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Nie 17:39, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
MatysJ napisał: |
Się ciesz że w ogóle wyjechała z naprawy |
I ta właśnie dewiza towarzysząca wszystkim: od całej rzeszy mikoli, przez urzędników przeróżnych jednostek samorządowych, władze parowozowni, władze Wielkopolskiego oddziału, czy wreszcie centrali firmy, która jest właścicielem parowozowni doprowadziła do rozpierduchy jaka jest w tej chwili w Wolsztynie. Przecież ci, którzy wymagają minimum jakości się "czepiają" zamiast cieszyć się, że w ogóle coś mają.
Pozdrawiam!
FB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pon 0:20, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się w zupełności ze zdaniem kolegi F.B.Mnie też wręcz gryzie w oczy kolorek szczypiorku na parowozie. Nigdy te parowozy nie były tak malowane. Niech nam kwitnie bylejakość i zadowolenie, że jednak się kręci. (nie wiadomo jak długo?). Podobne upodobania kolorystyczne były już krytykowane na Pm-ce. I nadal z maniackim uporem paskudzone są parowozy przez różnych "pomysłowych Dobromirów" od pędzlowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pon 19:33, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Malowanie oelki oprócz odcieni zieleni na budce i cylindrach nie budzi żadnych zastrzeżeń. A to nie jest żaden problem, gdyż każdy przy odrobinie wolnego czasu i szczerych chęci może parowóz przemalować (koledzy z TPWP udowodnili to nieraz). Klasyczny przykład skrajnego czepialstwa. I to w takim trudnym dla parowozowni okresie. Nieoficjalnie mówi się że Leszno wycofało się z napraw parowozów. Tak więc może to być drugi i zarazem ostatni parowóz naprawiony w Lesznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krawczykus
Dołączył: 13 Lut 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Swidnica
|
Wysłany: Pon 22:21, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówcą
Drodzy Państwo, cieszmy się, że mamy w Polsce kolejną z nielicznych sprawną maszynę bo w porównaniu z Niemcami wypadamy tragicznie.
Wcale nie rozwodził bym się nad kolorem, który faktycznie nie jest dobrany pod schemat malowania z początków PRLu, niemniej w takim malowaniu te parowozy też jeździły.
Najważniejsza jest sprawność techniczna, a jaka ona jest faktycznie, to temat do innej dyskusji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|