|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Pon 23:43, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
krawczykus napisał: | Zgadzam się z przedmówcą
Drodzy Państwo, cieszmy się, że mamy w Polsce kolejną z nielicznych sprawną maszynę bo w porównaniu z Niemcami wypadamy tragicznie.
Wcale nie rozwodził bym się nad kolorem, który faktycznie nie jest dobrany pod schemat malowania z początków PRLu, niemniej w takim malowaniu te parowozy też jeździły.
Najważniejsza jest sprawność techniczna, a jaka ona jest faktycznie, to temat do innej dyskusji. |
No cóż, jeżeli zwrócenie uwagi na jakość malowania jest "skrajnym czepialstwem" to wypada tylko cieszyć się, że nie pomalowano budki np: na różowo i cicho siedzieć. To, że cieszy fakt przywrócenia do ruchu kolejnego parowozu nie upoważnia do bezkrytycznego zgadzania się na wszystko co z tą maszyną (a może i kolejną) będzie dokonywał wykonawca remontu.A co do porównania z Niemcami to tam przy remoncie i produkcji każdy szczegół jest równie ważny jak sprawność techniczna i na tym polu rzeczywiście wypadamy tragicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 20:56, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Patrząc na założenia nowej spółki - sprawne Ol49-7, 23, 59, 69 i Pm36-2, entuzjazm opada. Bardzo skromnie, żeby nie powiedzieć monotonnie. Żadnej wzmianki o Pt47, Ok1, Ok22, Tr5, już nie wspominając o powołaniu do życia czegoś nowego w stylu Ty2/Ty3, albo TKt48. Zanosi się że najbliższe 10 lat nie przyniesie nic nowego w stanie czynnego taboru. Ale z drugiej strony dobre i to...
Środki pieniężne przeznaczone na poszczególne parowozy są mało precyzyjne. Nakłady na wszystkie parowozy są takie same. Nie trzeba być specjalistą żeby wiedzieć w jakim stanie jest 7 i 23 i jakich nakładów one wymagają. A co z Ol49-111?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Śro 23:04, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dobrze że chociaż coś się robi, ciekawe co z tego wyjdzie. Choć swoją drogą spokojnie można by jedną z Oelek na Pt47-65 zamienić, taką Ol49-7 np. która i tak cieknie jak durszlak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 23:05, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Czw 0:01, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że na chwilę obecną nic nie wiadomo o Ok1 lub Ok22...
Czy zamiast ''reanimować'' Oelki nie lepiej byłoby mieć kilka sprawnych, aczkolwiek różnych serii lokomotyw??? Tak czy inaczej bardzo kibicuję tym planom - nawet jeżeli miałyby to być tylko ''oelki''
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:06, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Swoją drogą te pewnikiem udziałowcem będzie MuzKol. Jak to jest że jedna Spółka wnosi do drugiej Spółki nie swoją własność w postaci parowozu, więc taki aport trochę dziwny jest w księgowości. Pomijam że Cargo jest użytkownikiem maszyny i ponosi wszelakie koszty jej uczynnienia. Jeśli Maciej coś odkopie w mądrych kodeksach to proszę o wykładnię. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Czw 13:01, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Panewka napisał: | Swoją drogą te pewnikiem udziałowcem będzie MuzKol. Jak to jest że jedna Spółka wnosi do drugiej Spółki nie swoją własność w postaci parowozu, więc taki aport trochę dziwny jest w księgowości. Pomijam że Cargo jest użytkownikiem maszyny i ponosi wszelakie koszty jej uczynnienia. Jeśli Maciej coś odkopie w mądrych kodeksach to proszę o wykładnię. Pozdrawiam |
Status prawny "zdeponowanych" parowozów nie zawsze jest jasny, w niektórych przypadkach była sytuacja wręcz podwójnej własności (a nie współwłasności).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRally2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:47, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tymczasem świeżo naprawiona Oelka sprawia już problemy. Już na nagraniu z 1 czy 2 dnia jej pracy miała dziwnie nierówne wydechy. Coż,oby dalej było lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 9:01, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
KubaRally2 napisał: | Tymczasem świeżo naprawiona Oelka sprawia już problemy. Już na nagraniu z 1 czy 2 dnia jej pracy miała dziwnie nierówne wydechy. Coż,oby dalej było lepiej. |
Marzysz facet? Chyba Ci sen przerwało oglądanie filmu z tego tragicznego przejazdu. Wiesz, jest szansa na porządne naprawy , w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mpmazurek
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków
|
Wysłany: Pią 11:17, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: | w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie. |
To stwierdzenie jest mocno przesadzone. W Chinach jeździ jeszcze całkiem sporo parowozów, zarówno na wąskim jak i normalnym torze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Pią 13:23, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Już wczesniej miałem zamiar napisania o tej awarii i o tym, że jest to lokomotywa ''świeżo'' po naprawie - proszę powiedzcie mi - bo się nie znam - co jest przyczyną tego, że po dwóch dniach już się psuje???
Tzw. zmęczenie materiału czy może jakieś inne przyczyny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatysJ
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 16:05, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Patrząc na założenia nowej spółki - sprawne Ol49-7, 23 |
[link widoczny dla zalogowanych] chcą naprawiać 23 a jak narazie ją tylko niszczą... ciekawe w jak szybkim tempie doprowadzą ja do stanu tej Oelki z Gniezna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21:23, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
mpmazurek napisał: | John C. napisał: | w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie. |
To stwierdzenie jest mocno przesadzone. W Chinach jeździ jeszcze całkiem sporo parowozów, zarówno na wąskim jak i normalnym torze... |
A to przepraszam , coś żle musiałem w necie przeczytać, nie zmienia to faktu że tam są fachowcy na bieżąco w przeciwieństwie do Leszna, i nie mam pretensji do leszczyńskiej szopy a cargowskich "fachmanów" od słupków i liczydeł którzy zamknęli Gniezno. Jakoś nie potrafili ci geniusze przetransferować wiedzy i doświadczenia kilkadziesiąt km na południe. Wracając do 59 wiadomo było że padnie wysłuchując co się wyprawia na tym parowozie, jazda na jednym silniku inaczej skończyć się nie mogła. Jeśli włodarze nowej spółki liczą na cuda że ich maszyny będą jeździc bajkowo pięknie to szybko spadną z obłoków. No chyba że Chińczyków sprowadzą na warsztat i to na serio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRally2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:48, 20 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: |
w Chinach wygasili ostatnie maszyny , są fachowcy więc może Cargo ich ściągnie za dolara dziennie. |
http://www.youtube.com/user/RailKingJP
Polecam zerknąć na daty wykonania filmów.
Co do sytuacji we WL-ztcw to problemy ze suwakami i źle ustawionym rozrządem zdarzały się też zanim Leszno zaczeło naprawiać parowozy. Co prawda nie w takim tempie po naprawie. Fakt,sen mi przerwało-spodziewałem się że będzie lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 0:04, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Super wiadomość, Ol49-59 już jest cacy. Nie chce byc złośliwy ale miałem niebywałą okazje posłuchac dziś w Nowej Wsi jakiś zgrzytów , pisków i charczenia podczas holowania na haku SU45 wydobywających się z prawej strony zestawów. Jakby co jest nagrane. Obym się pomylił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 19:51, 23 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To nic, że piszczy, zgrzyta, to nic, że psuje się po dwóch dniach - bylejakość kwitnie w najlepsze. Czy to brak umiejętności wykonawców remontu, czy brak kontroli, czy ktoś płaci za taką robotę? Ale jak już dane mi było usłyszeć niedawno - mamy się cieszyć, bo "uratowano" kolejny parowóz i nie ma powodu aby się czepiać drobiazgów. W technice akurat jakość składa się z drobiazgów, a zapał i entuzjazm nie ma żadnego przełożenia na poziom jakości. "A jednak się kręci" - absurdalna trawestacja słów Galileusza święci triumf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|