|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Penner-K
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 23:21, 13 Kwi 2008 Temat postu: Co dalej? |
|
|
Co dalej jak :
1) skończą się maszyniści parowozowi w WL i wagony (bo poco w bonanzach wykonywać naprawy ogrzewania parowego)
2)parowozy i dawcy części
Liczę na ciekawą dyskusje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Pon 1:05, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Odpowiem Ci słowami jednego z mechaników Interloku w Pile..."Nie ma w Polsce parowozu którego nie da się nie naprawić". Po drugie jak pewnie zauważyłeś, parowozy to maszyny niemal kowalskiej roboty... dorobienie jakiejś części, chociażby nawet sprężarki, nie jest problemem. Nie mówiąc już o technologiach wytwarzania daleko posuniętych niż te sprzed ponad pół wieku.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kraku$
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Posen
|
Wysłany: Pon 1:09, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
części częściami, a co z ludźmi którzy zajmują się tym zawodowo? czy na placu boju zostają tylko pasjonaci i hobbyści?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Penner-K
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 1:13, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Pepa_Rider25 napisał: | Odpowiem Ci słowami jednego z mechaników Interloku w Pile..."Nie ma w Polsce parowozu którego nie da się nie naprawić". Po drugie jak pewnie zauważyłeś, parowozy to maszyny niemal kowalskiej roboty... dorobienie jakiejś części, chociażby nawet sprężarki, nie jest problemem. Nie mówiąc już o technologiach wytwarzania daleko posuniętych niż te sprzed ponad pół wieku.
Pozdrawiam |
To za ile ? I kto podejmie sie odlewania elementów inżektora zestawów kołowych ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Penner-K
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 1:26, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
krakus
Jak zostaną pasjonaci to kto im przekaże wiedze?
Kto ich bedzie egzaminował
Teoria a praktyka ,znam kilku mechanikow z WL tych co jeszcze prowadzą i tych dawnych .
Ci obecni to nastawieni są na angoli a dawni to glosu nie maja , bo po co?
Mym skromnym zdaniem do Wolsztyn umrze śmiercią naturalna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepa_Rider25
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Złotów\Poznań
|
Wysłany: Pon 1:27, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Przy dzisiejszych metodach odlewnictwa... nie powinno to stanowić większego problemu... Jest nawet trochę firm w Polsce które dobrze odlewają... ale wiadomo to kosztuje... PKP narazie korzysta z tego co ma... ale później... to już zależy czy PKP nadal będzie chciało utrzymywać ruch parowy, mimo kosztów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:46, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Co do dorabiania częśći: jak już kiedyś na tym forum napisałem, moim zdaniem im szybciej ktoś władny podejmie taką decyzję tym lepiej. Póki sytuacja jescze nie nagli i można o tym pomyśleś, poszukać stosownych firm, a przede wszystkim sprawdzić, jaką metodą obecnie dany podzespół najlepiej wykonać. To, że coś kiedys było robione w taki, a nie inny sposób, nie znaczy że o becnie po 50 latach musi zostać dorobione tak samo. Od tamtego czasu powstały nowe metody wytwarzania, które w produkcji małoseryjnej (albo nawet bardzo mało seryjnej, a o takiej tu mówimy) są tańsze od tych, które kiedyś się opłacały jak sie tłukło nimi tysiące elementów. Dlatego, jeśli "atrakcja turystyczna Wielkopolski" ma dalej istnieć, to ktoś powinien o tym pomyśleć jak najszybciej, bo potem obudzi się z ręką w nocniku po tym, jak sie okaże, że w parowozach pod wiaduktem nie ma już np. ani jednego inżektora. Z resztą, o ile wiem taki krok już nastąpił wymuszony koniecznością zamówienia tarczy tłokowej do Ok22
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Pon 10:45, 14 Kwi 2008 Temat postu: Re: Co dalej? |
|
|
Penner-K napisał: | Co dalej jak :
1) skończą się maszyniści parowozowi w WL i wagony (bo poco w bonanzach wykonywać naprawy ogrzewania parowego) |
Kolego popatrz na Chabówkę kto tam stoi za przepustnicą prócz doświadczonych mechaników, no i wagony też mają . Ja mam nadzieję że w Wolsztynie też zawita młoda kadra mechaników , bo nauczycieli mają z ogromnym doświadczeniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kraku$
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Posen
|
Wysłany: Pon 11:17, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
ale tu PKP musiałoby podjąć jakieś oficjalne działania. i tak już zostało wspomniane już - trzeba by już dziś podjąć oficjalne działania, bo w rok czy dwa raczej nie przeszkoli się nowego pracownika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robert
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 15:50, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Jak masz pieniądze a PKP jakieś tam ma, to politechnika wrocławska odleje ci każdy element jaki sobie zażyczysz. Pewnie gdybyś dał im paręnaście milinów euro i plany np.Pm36-1 to dostałbyś lokomotywę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewar
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:10, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Do kolegi Penner-K!
Jak na mnie to kolego siejesz defektyzm i propagande zagłady.
Ciągle zadajesz pytania! .A może czas zadać sobie pytanie podstawowe! Co ja mogę zrobić dla Wolsztyna ,dla parowozowni?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Penner-K
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 22:54, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
lewar napisał: | Do kolegi Penner-K!
Jak na mnie to kolego siejesz defektyzm i propagande zagłady.
Ciągle zadajesz pytania! .A może czas zadać sobie pytanie podstawowe! Co ja mogę zrobić dla Wolsztyna ,dla parowozowni? |
Nie sieje defetyzmu ,stwierdzam fakty.Co ja mogę zrobić nie wiele w parowozowni MK traktują jak zło konieczne ,za wiele widzą .Co do miasta to co miasto robi w każdym folderku wyciera sobie gębę parowozami ale jakoś nie widać pomocy.Czy zwolnili parowozownie z podatku gruntowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Penner-K
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Pon 22:57, 14 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
kraku$ napisał: | ale tu PKP musiałoby podjąć jakieś oficjalne działania. i tak już zostało wspomniane już - trzeba by już dziś podjąć oficjalne działania, bo w rok czy dwa raczej nie przeszkoli się nowego pracownika |
Ilu znalazło by się chętnych ? Bo raczej wątpliwe jest by przechodzili z innych jednostek gdzie i tak sa braki kadrowe ,kto by sie podejmie szkolenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:47, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Penner-K napisał: |
Co do miasta to co miasto robi w każdym folderku wyciera sobie gębę parowozami ale jakoś nie widać pomocy.Czy zwolnili parowozownie z podatku gruntowego? |
Nie jestem mieszkańcem Wolsztyna i nie bardzo chcę się wtrącać, ale jak czytam o pomocy miasta to od razu nasuwa mi się pewne spostrzeżenie. Podczas któregoś pobytu w parowozowni dowiedziałem się (i zauważyłem w nocy), ze duża część oświetlenia równi stacyjnej jest wyłączona z powodu braku pieniędzy - w nocy świecą tylko sekcje na samej stacji i między parowozownią a nastawnią. Dla budżetu miasta takie sumy nie byłyby chyba jakims szczególnym ciężarem. Sądze, że utrzymywanie równi stacyjnej oświetlonej przez całą noc utrudniłoby znacznie rozkradanie części z zimnych eksponatów oraz urządzanie w nich libacji.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Wto 9:13, 15 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaca45
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:52, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Są jeszcze maszyniści i pomocnicy z uprawnieniami w Poznaniu i Gnieżnie i to ważnymi ale nie chcą się w to bawić. No bo jak dojazdami do Wolsztyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|