Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 1:55, 18 Gru 2011    Temat postu:

MatysJ napisał:
A to że przy tej lini są położeone normalne miasta i wsie gdzie żyją normalni ludzi chcący czekać na pociąg na peronach które wyglądają jak perony a nie jak leśne ścieżki to już nie ważne. Baaa.. Co najważniejsze są też ludzie niepełnosprawni którym przeprawianie się przez te stare perony sprawiało pewnie nie mały wyczyn... Ale co tam, ch** z innymi, ważne że jest ekstra zdjęcie...


No widzisz, a mi się wydaje, że żyjemy w czasach, w których nadal można kupić granitową kostkę brukową tak dla przykładu tylko. Niepełnosprawnym na pewno nie pomoże to, że perony będą z czerwonej płyty tylko np ich wysokość i dostęp. Nie wykorzystuj więc takich rzeczy do usprawiedliwiania nieudolności jakiegoś kierownictwa czy innych pierdzistołków.
Widzisz, Wolsztynem potrafią się szczycić tylko, gdy nadchodzą wybory czy inne wiece populistyczne ale gdy już trzeba ruszyć głową i sprawić by to miejsce nie traciło na atrakcyjności to już nie ma komu, nie ma takich możliwości, "niedasie". Zauważ, że nie podnoszę nawet kwestii podnoszenia walorów, bo o tym to już każdy daaawno temu zapomniał. Jak się da to ściągnąć jeszcze Ty2/Ty42 z Chabówki to do następnych wyborów może się rewizja nie skończy.

Ja mam do Wolsztyna raczej daleko, a pod nosem mam takie perełki jak Wałbrzych-Kłodzko, Świdnica-Jedlina itd. więc szczególnie się linią 357 interesował nie będę ale chyba znajdą się tacy, którym zależy? Żal mi, że muszą na to patrzeć. Kolej to nie tylko Ol49 z bonanzami czy kolorową Bipą. Szkoda, że nauka kultury technicznej idzie nam tak opornie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:24, 18 Gru 2011    Temat postu:

Linia miała mieć zachowany historyczny charakter, można było to zrobić bez tych czerwonych płyt peronowych , ale jakiś artysta wymyślil inaczej i spaprał całą koncepcje . Tylko inny artysta musiał ten badziew zatwierdzić. Ale żeby nie dołować li tylko Wielkopolski to takich kwiatków mamy więcej w Polsce. Ochydne blaszane gówna na peronach obok pieknych dziewiętnastowiecznych zadaszeń. Też ktos kiedyś zatwierdzał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:24, 18 Gru 2011    Temat postu:

Szepol napisał:
MatysJ napisał:
A to że przy tej lini są położeone normalne miasta i wsie gdzie żyją normalni ludzi chcący czekać na pociąg na peronach które wyglądają jak perony a nie jak leśne ścieżki to już nie ważne. Baaa.. Co najważniejsze są też ludzie niepełnosprawni którym przeprawianie się przez te stare perony sprawiało pewnie nie mały wyczyn... Ale co tam, ch** z innymi, ważne że jest ekstra zdjęcie...


No widzisz, a mi się wydaje, że żyjemy w czasach, w których nadal można kupić granitową kostkę brukową tak dla przykładu tylko.


Tylko po co przepłacać - zarówno za kostkę branitową jak i szare płyty peronowe ?
Jak chciano bawić się w "histeryczność" linii to trzeba było zostawić odc. Grodzisk - Wolsztyn i po ptokach. A nie mamić wszystkich , że robimy linię historyczną. Już dzisiaj dyż. ruchu maja problemy z przekładaniem nowych rozjazdów ( Szreniawa , Granowo ). Trzeba było zamontować nowoczesne urządzenia srk a nie - ni pies ni wydra - semafor kształtowy a To i powtarzacze świetle. I nadal nie ma pomysłu co z tą nbieczynną , chylącą sie w niektórych miejscu linią teletechniczną. Czy PNI razem z JACOBSEM i projektantami czeka na huragan w celu "ostatecznego rozwiązania" jej istnienia ? Bo MAtysJ ma rację. Linia ma słuzyć społeczności lokalnej a nie "miłośnictwu kolejowemu". A co będzie gdy "czajników " zabraknie ?

@Szepol .Tak więc dla miłośników pozostają już tylko szlaki , bo stacje to już czysta "moderna" i w dodatku jeszcze nieukończona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:08, 18 Gru 2011    Temat postu:

Sprawa moim zdaniem jest dość złożona:

1) Jakby się chciało zachować historyczny charakter linii, to na pewno znalazłaby się droga na takie rozwiązanie, bowiem można było połączyć nowoczesną użyteczność z historycznym wyglądem linii. Owszem więcej by to kosztowało, tylko na tle Wolsztyna trasa mogłaby była inaczej traktowana przy jej modernizacji od pozostałych zmodernizowanych.

2) Trzeba by było tylko dostrzegać historyczny jak i turystyczny potencjał całej linii, a tu niestety mamy kolejny przykład na to, iż w Polsce wśród odpowiedzialnych i wpływowych osób świadomość wobec zabytków o charakterze technicznym praktycznie nie istnieje. Jeżeli więc mało kto dostrzega wartości historycznej takiej linii, to sprawa jest przegrana na całego. Quod erat demonstrandum na przykładzie linii 357!

3) Biorąc pod uwagę jeszcze sytuację w WL, która niekoniecznie nam się przedstawia w różowych kolorach (używając tu chyba dość delikatnego formułowania), to obawiam się ,że wszelkie przypuszczenia szybko okażą się przypuszczeniami zbytecznymi, gdyż lada moment parowozy (raczej parowóz , bo jest tylko jeszcze jeden) stanie/staną na miejscu i wyjadą na szlak tylko szynobusy. Wtedy znów wszystko do siebie pasuje: brzydota do brzydoty.

Bardzo chciałbym się mylić ( i chyba nie tylko ja), ale niebawem doczekamy się takich czasów.

Pozdr.
B.B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK_Rabka




Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: Sob 16:35, 31 Gru 2011    Temat postu:

Tylko jakiego użyć materiału by uzyskać 'historyczny' peron o krawędzi wysokiej mało stosowany kiedyś? Drewno?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 0:14, 09 Sty 2012    Temat postu:

Ale największy odlot w tym wszystkim to są te znaki kilometrażowe zamiast tradycyjnych słupków. W tej gęstwinie będą pięknie wychodzić zdjęcia i filmy... Rolling Eyes Rolling Eyes
http://www.youtube.com/watch?v=20lfywyLj6s&feature=g-u&context=G24244e0FUAAAAAAABAA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Pon 0:15, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 0:53, 09 Sty 2012    Temat postu:

greenman napisał:
@Szepol .Tak więc dla miłośników pozostają już tylko szlaki , bo stacje to już czysta "moderna" i w dodatku jeszcze nieukończona.


Widzisz greenman, teraz po poście Emilexa wydaje mi się, że już nawet szlaki nie są dla miłośników Rolling Eyes

Chyba, że ktoś był tak wspaniałomyślny i kierował się wyglądem tablic wiorstowych z Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 16:40, 09 Sty 2012    Temat postu:

Emillex napisał:
Ale największy odlot w tym wszystkim to są te znaki kilometrażowe zamiast tradycyjnych słupków.
http://www.youtube.com/watch?v=20lfywyLj6s&feature=g-u&context=G24244e0FUAAAAAAABAA

A jak pięknie powiewa z prawej strony Oelki pokrywa wyrównywacza ciśnienia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:14, 13 Sty 2012    Temat postu:

Szepol napisał:
greenman napisał:
@Szepol .Tak więc dla miłośników pozostają już tylko szlaki , bo stacje to już czysta "moderna" i w dodatku jeszcze nieukończona.


Widzisz greenman, teraz po poście Emilexa wydaje mi się, że już nawet szlaki nie są dla miłośników Rolling Eyes


Wydaje mi się , że Emilex przespał odcinek Grodzisk - Wolsztyn


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:58, 15 Sty 2012    Temat postu:

Tymi 'słupkami' to sobie nieźle pokpili z historii kolei. BRAWO!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 4:02, 25 Lut 2012    Temat postu:

Przesadzacie. Te słupki świetnie współgrają z parowozem i słupami telegraficznymi : [link widoczny dla zalogowanych]

Niedługo dopełni się wszystko:

Cytat:
WYKONANIE AKTUALIZACJI I UZUPEŁNIENIA ANALIZ
EKONOMICZNYCH I FINANSOWYCH DLA PROJEKTU PN.
„MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 357 SULECHÓW
– LUBOŃ NA TERENIE WOJEWÓDZTWA
WIELKOPOLSKIEGO MAJĄCEJ DUŻE ZNACZENIE W
OBSŁUDZE POŁĄCZEŃ MAŁYCH MIEJSCOWOŚCI Z
AGLOMERACJĄ POZNAŃSKĄ NA ODCINKU WOLSZTYN –
LUBOŃ - ETAP II”

Przewidywany zakres przedmiotu projektu:
a. branża torowa obejmuje regulację niwelety torów, wymianę nawierzchni torowej na bezstykową z szyn S49 nowych na podkładach betonowych na podsypce tłuczniowej. Roboty nawierzchniowe i około torowe w pełnym zakresie prowadzone od st. Rakoniewice w km 52,900 do st. Grodzisk Wlkp. w km 67,300
- Modernizacja st. Rakoniewice
- Modernizacja przystanków osobowych p. o. Drzymałowo, p. o. Ruchocice,
- Likwidacja p. o. Młyniewo.
- Budowa nowego p. o. Grąblewo.
- Budowa nowego peronu jedno krawędziowego nowa lokalizacja p. o. Grąblewo.
- Odtworzenie wg zaleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków peronów st. Rakoniewice.
- modernizacja przepustów szt. 1 w km 65,692 , renowacja szt. 5
- modernizacja przejazdu szt. 1 polegająca na wymianie płyt przejazdowych istniejących na płyty typu Mirosław w km 67,061 /jest kat. A z TVU/
- Roboty ziemne i odwodnieniowe na odcinku od km 52,900 do km 67,300.

b. branża SRK obejmuje:
- wymianę wskaźników W4 na modernizowanych przystankach osobowych
- nowe urządzenia ssp na przejeździe kat. B w km 57,573
- przystosowanie urządzeń ssp do zwiększonej prędkości na przejeździe kat. C w km 65,991 ze zmianą kat. Przejazdu z kat. C na kat. B.
- przekwalifikowanie przejazdów kat. D do kat. B w km 69,168 w km 97,266 oraz w km 100,055
- przeanalizowanie pozostałych przejazdów od km 52,900 do km 111,552 pod względem ewentualnych ograniczeń prędkości z możliwością przekwalifikowania rozpatrywanych przejazdów.

c. branża telekomunikacji obejmuje:
budowę systemu informacji podróżnych (megafonowa i sygnalizacja czasu) – 3 kpl.

d. branża obiekty inżynieryjne obejmuje:
remont wiaduktu stalowego w km 41,288
remont sklepionego /mostu i wiaduktu/ w km 61,028 oraz w km 109,487

e. branża elektroenergetyka do 1 kV obejmuje:
oświetlenie peronów szt. 4 st. Rakoniewice, p. o. Drzymałowo, Ruchocice, Grąblewo.

f. wykonanie prac projektowych na w/w zakres robót

g. nadzór i funkcja Inżyniera dla kontraktu typu „projekt i budowa”

h. audyt zewnętrzny wg Wytycznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego Departamentu Wdrażania Programu Regionalnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 10:43, 25 Lut 2012    Temat postu:

Czyli będzie kolejne pół roku zamknięcia linii?
Na kiedy planowane jest rozpoczęcie prac?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikołaj




Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:15, 29 Mar 2012    Temat postu:

Protokół Nr 66 / 2012 z posiedzenia Zarządu Powiatu Wolsztyńskiego w dniu 6 marca 2012 roku

8. Opinia dotycząca likwidacji linii kolejowej w kierunku Sulechowa.
Wprowadzenie do tematu przedstawił Starosta, który poinformował, że
wpłynęło pismo Burmistrza Kargowej z dnia 5 marca br. w sprawie wyrażenia
opinii na temat likwidacji linii kolejowej na odcinku Wolsztyn – Sulechów i
przejęcia nieczynnego torowiska celem budowy ścieżki rowerowej.
Zarząd zajął pozytywne stanowisko w przedstawionej sprawie – odpowiedź
pisemną przygotuje Sekretarz.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikołaj dnia Czw 14:16, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin