Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:27, 28 Wrz 2010    Temat postu:

"Historyczny charakter linii" to marketingowo-PRowy bełkot mający za zadanie ściemnić tych, którym na rzeczywistym historycznym charakterze linii może zależeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:44, 28 Wrz 2010    Temat postu:

A co do modernizacji linii kolejowej mają Przewozy Regionalne. Może to że obsługują tą historyczną linię szynobusami to jakaś profanacja? Pozatym uświadamiam że od nowego RJ na tory ma wjechać nowa spółka-Koleje Wielkopolskie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Wto 21:51, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Nie doszukiwałbym się tutaj teorii spiskowych. Nie sądzę, że PLK czy Marszałek, czy ktokolwiek inny będący stroną tej modernizacji kierował się złą wolą. Oni po prostu nie wiedzą co to jest HISTORYCZNY CHARAKTER LINII. A niestety taka już mentalność polskich urzędników - wolą nie przejmować się szczegółami. Małego towarzystwa garstki ludzi zakochanych w parowozach nikt nie będzie słuchał - nie stoją za nimi wielkie pieniądze, ani tysiące głosów w wyborach. Nadanie odpowiedniego sensu rewitalizacji było zadaniem dla jednostek odpowiedniego szczebla. Gdzie Wydział Turystyki Urzędu Marszałkowskiego? Gdzie WOT? Tam przecież nawet utworzono etaty związane z turystyką kolejową!!! Czy obsadzono je osobami pozbawionymi kompetencji? Jeśli tak, czemu nie chcieli skonsultować projektów z ludźmi, którzy na kolejach turystycznych zęby zjedli? Odpowiedź wydaje się prosta - bo tak było łatwiej. Przetarg - wykonawca - zapisy o historyczności, żeby nikt nie darł się za bardzo. W każdym razie, mleko się już wylało; ktoś odpowiadający za projekt po linii służbowej "nieźle dał ciała". Ktoś - ale w każdym razie nie TPWP (chociaż jest ono z definicji winne wszelkiemu złu parowozowego świata Wink ).

Staranie o przywrócenie oliwkowego malowania wagonów, było wielomiesięczną bitwą z Przewozami Regionalnymi, ale łatwą do prowadzenia, bo wywołaną przez nas samych. W przypadku rewitalizacji mogliśmy monitować tylko zdawkowe informacje przepływające do publiki. Bez zbędnej paniki próbowaliśmy coś z tym fantem zrobić. Zespół roboczy TPWP stworzył kompleksowe opracowanie obejmujące niemal każdy podkład linii. Jak się okazuje - posłuży pewnie tylko za album ze wspomnieniami.

Szkoda, przez olewactwo rozpieprzono ogromny potencjał. Oby to samo nie spotkało w najbliższym czasie parowozowni... Mam nadzieję, że tak nie będzie.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 22:49, 28 Wrz 2010    Temat postu:

A marszałkostwo, konserwator nawet nie odpowiedział? Nawet niczego nie zapewnił?
Zastanawiam się tylko gdzie jest pan Rogoziński, gdzie władze Wolsztyna? Czy tylko parada się liczy? Myślę że warto by tak przed wyborami jeszcze podesłać do jakiejś gazetki (wyborcza Poznań będzie najlepsza, oni lubią takie tematy) artykulik "Władze województwa profanują zabytek". Cóż, marzenie...
Podkreślam jeszcze raz że i tak już nas dostatecznie wykiwali, gdzie będzie wymianiane torowisko, na te nowe "nie mające nic to historycznego charakteru linii" i to pod 100km/h, gdzie linia 356 jest robiona pod 120km/h. Muszę wystosować odpowiednie pismo do UMWW, z zapytaniem oco tu dokładnie chodzi. Dochodziły do mnie też informacje o budowie nowych przystanków w Rakoniewicach/Wygodzie i Kotowie, inne źródła nic o tym nie wspominają (na Wągrowiec będzie budowany jeden przystanek). Najgorsza dla mnie jest ta "bezradność" że nic nie mogę zrobić w tej kwesii, chyba że się na tory położę. Ta cała sprawa to coś podobnego jak by mieli zlikwidować skansen we Wolsztynie bo teren jest atrakcyjny i tam będą nowe działki. Jeszcze mnie intryguje podejżany czas jazdy po modernie. 13-17 minut szybciej. Czy jeżeli linia byłaby robiona od A do B pod 100km/h bez ograniczeń (które i tak po chwili wsadzi PLK jak to ma miejsce na 71 Tarnobrzeg-Rzeszów), to mimo wszystko nie powinno się jechać przynajmniej 20 minut szybciej? Wielka jedna niewiadoma...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Wto 22:51, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:06, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Tak , najlepiej w imię wyglądu historycznego pozwólcie żeby linie same się pozamykały, bo tak by się stało z tą linią gdyby nie inicjatywa modernizacji, a zapewne w przeciągu kilku lat tak się stanie z 5 tys kilometrami linii kolejowych w Polsce. Niech do was dotrze że w obliczu panującego w naszym kraju propagowania modelu rozwijania linii korytarzowych i zamykania lokalnych tego typu inicjatywa to jedyna szansa żeby w ogóle zostało COŚ, bo inaczej nie będzie NIC. Oby więcej takich inwestycji na liniach lokalnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:08, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Niestety mogę napisać "a nie mówiłem" - było to 9 lipca 2010
DoT napisał:
Bardziej mnie interesuje brak oficjalnego stanowiska miłośników w mediach lub innych urzędach. Zastanawiające jest, że nikt tym tematem właściwie się nie interesuje. Nikt nie robi żadnej akcji, żadnych podpisów, petycji. Podałem wcześniej kilka przykładów co ma być zlikwidowane i co? I nic!!! Brak jakiejkolwiek reakcji. Zastanawiam się np dlaczego Wojtek nie podnosi żadnego alarmu, nie robi żadnej sondy czy na linii mają zostać zachowane zabytki kolejowe. Wychodzi na to, że większości nie zależy tak naprawdę na zachowaniu tej linii w dawnym stylu. W takim razie niech modernizują i robią z niej E20!!
Ciekaw jestem ilu będzie psioczyć jak zaczną się roboty. Wtedy zapewne podniesie się wrzawa, że niszczą zabytki. Natomiast teraz kiedy jeszcze nie wszystko jest zaklepane i można niektóre rzeczy zmienić to nikt nie ma czasu.
Faktycznie ciekawe dlaczego temat nie trafił do mediów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 23:56, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Zwłaszcza w tym okresie, okresie przedwyborczym. Dlaczego nie ma artykułu w choć lokalnej gazecie (Głos Wolsztyński, Dzień Wolsztyński itp)? Co miasto Wolsztyn robi w tej sprawie?
@łysy: modernizacja tak, ale nie kosztem zniszczenia wiekowej infrastruktury kolejowej. Jest kilka przykładów modernizacji gdzie "została zachowana historyczny charakter linii", patrz szlak Wrocław Zachodni-Trzebnica. Nikt tam się nie bawił w nowe perony, wiaty na przystankach osobowych, dworzec w Trzebnicy wzorowo odnowili. I co? I ludzie jeżdżą, jeżdżą pociągiem po kilkunastoletniej przerwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 0:19, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Jest możliwym otrzymanie takiego opracowania sporządzonego przez TPWP do wglądu? Oczywiście w wersji elektronicznej bo przecież rozumiem, że wydawanie wydrukowanego egzemplarza dla każdego zainteresowanego byłoby co najmniej niepraktyczne:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 10:03, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
A co do modernizacji linii kolejowej mają Przewozy Regionalne. Może to że obsługują tą historyczną linię szynobusami to jakaś profanacja? Pozatym uświadamiam że od nowego RJ na tory ma wjechać nowa spółka-Koleje Wielkopolskie.


A czym wjechać i kim skoro mają tylko zarząd i zero innych pracowników??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 16:38, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Panie Arielu, chodzi panu o KW czy PR bo z kontekstu nie wnioskuję?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 16:42, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
Panie Arielu, chodzi panu o KW czy PR bo z kontekstu nie wnioskuję?


Dinozaurów osobiście nie łapałem, więc jestem za młody na Pana. To tak gwoli ścisłości.
Ale ad rem - chodzi mi o KW, które praktycznie jest tylko na papierze nie licząc zarządu. Nie mają świadectwa bezpieczeństwa, taboru, pracowników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 17:33, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Wszystkie świadectwa dostaną od UTK, MI i innych urzedów. Spółka formalnie istnieje, ale bez zezwoleń. Pracownicy przejdą z Wielkopolskiego ZPRu do Kolei Wielkopolskich, a tabor to będą szynobusy SA132/4, SA105/8 (łącznie jest ich 22) oraz 12 EN57 przejętych i zmodernizowanych ze środków UMWW. Oby nie było tak jak to się ma w KD, gdzie kadra tecniczna nic nie robi bo ma kogoś znajomego na górze. Pewien pracownik KD raz pisał w komentarzu do pewnej gazety że "ostatnio to w SA109 silnik się na jednej łapie trzymał". Na linii Lwóeckiej i Zgorzeleckiej bardzo popularna jest KKA. Oby nie było podobnie z KW...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 17:37, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Emillex napisał:
Wszystkie świadectwa dostaną od UTK, MI i innych urzedów. Spółka formalnie istnieje, ale bez zezwoleń. Pracownicy przejdą z Wielkopolskiego ZPRu do Kolei Wielkopolskich, a tabor to będą szynobusy SA132/4, SA105/8 (łącznie jest ich 22) oraz 12 EN57 przejętych i zmodernizowanych ze środków UMWW.


I wszystko Twoim zdaniem stanie się w przeciągu dwóch najbliższych miesięcy... Cudów nie ma KD przez 10 miesięcy musiało do jeżdżenia za siebie wynajmować DLA...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 18:12, 29 Wrz 2010    Temat postu:

KW istnieje już od początku roku, i zgodnie z zapowiedzią Jankowiaka, spółka ta ma wjechać na tory od nowego RJ. Czy tak się stanie? Nie mnie to oceniać, wszystko zależne od tego jak sie uporają z zewzoleniami i innymi papierami. Bądź co bądź jednak, KW nie bedzie dysponować zapleczem taborowym i w sytuacji defektu szynobusu, tradycyjny skład z lokomotywą spalinową i wagonami będzie wręcz niemożliwy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:59, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Albo pomysł padnie po wyborach co też jest wysoce prawdopodobne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin