|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sob 22:04, 02 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
A czy ktoś z TPWP lub "wtajemniczonych" w szczegółowe kryteria modernizacji 357 wie, czy zostaną zachowane słupy telegraficzne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej T.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 11:04, 03 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: | A czy ktoś z TPWP lub "wtajemniczonych" w szczegółowe kryteria modernizacji 357 wie, czy zostaną zachowane słupy telegraficzne? |
Mają zostać.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Nie 11:22, 03 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Chociaż coś. Były wszak informacje o tym że mają je wyciąć. Tak wogóle to zastanawiam się po co by mieli to robić. Na przykład podczas modernizacji linii 71 Rzeszów-Tarnobrzeg (Ocice)wymieniono torowisko, nowe, strunobetonowe podkłądy, na przystankach postawiono kolorowe wiaty, zbudowane perony zczerwonego bruku to mimo wszystko słupy został i stoją do dziś. Pomijając fakt że remont linii 71 był totalną klapą, to należy zauważyć że tam nikt nie bawił się w wycinanie czegoś, co w zasadzie nie przeszkadza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 13:26, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: | Pomijając fakt że remont linii 71 był totalną klapą, to należy zauważyć że tam nikt nie bawił się w wycinanie czegoś, co w zasadzie nie przeszkadza... |
Aż się na usta ciśnie, że niestety większość Twoich postów na różnych znanych mi forach pachnie o wiele większą klapą i to nie finansową, a intelektualną...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pon 13:27, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 15:25, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Uważasz remont linii 71 za sukces? Taaa...grube miliony poszły tylko po to żeby jeździły tam tylko 4 pary osobówek i TLK który po chwili zlikwidowano. Obecnie od dłuższego czasu między Tarnobrzegiem a Rzeszowem kursuje komunkacja zastępcza. Ludzie znów wybiorą busiarstwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 15:34, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: | Taaa...grube miliony poszły tylko po to żeby jeździły tam tylko 4 pary osobówek i TLK który po chwili zlikwidowano. Obecnie od dłuższego czasu między Tarnobrzegiem a Rzeszowem kursuje komunkacja zastępcza. Ludzie znów wybiorą busiarstwo. |
No tak - nikt nam nie wmówi że białe jest czarne, a czarne białe. O szarości Kolega oczywiście nie słyszał. Tak samo o tym, że KKZ jest wynikiem dalszych prac modernizacyjnych oraz o tym, że linia 71 jest elementem większej układanki.
Chłopie - masz kilkanaście lat, a usiłujesz zgrywać mędrca i ferujesz wyroki, których nie podjeliby się wydawać ludzie ze znacznie większą wiedzą i doświadczeniem. Ciśnie się mi na usta bardzo brzydkie przysłowie, ale jednak sobie je daruję...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 16:14, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ta "większa układanka" to niby remont linii 25 (odcinek Tarnobrzeg-Skarżysko-Kamienna)? Projekt jest, ale co dalej? Wątpie ażeby w ciągu najbliższych 3 lat ten plan został wdrożony.
O pracach modernizacyjnych na 71 słyszałem (dokłądnie o remoncie stacji w Głogowie Małopolskim), słyszałem też że często psuła się tam sygnalizacja na przejazdach, toteż pociąg przed nimi zwalniał. Prowizroka czy złościlowść natury martwej?
Tak nawiasem, to wracając do tematu linii 357: czy to prawda że tory to Fi60 łączone stykowo?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Pon 16:16, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 16:33, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: |
O pracach modernizacyjnych na 71 słyszałem (dokłądnie o remoncie stacji w Głogowie Małopolskim), słyszałem też że często psuła się tam sygnalizacja na przejazdach, toteż pociąg przed nimi zwalniał. |
I to ma być powód do uznania, że modernizacja jest porażką. Dobre sobie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 16:51, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Porażka to bardziej powinna być przypisana UMWP i PKP IC, bo ten pierwszy zamówił tylko 4 pary pociągów, a mogłybyć więcej, należałoby lepiej wykorzystać potencjał zmodernizowanej linii 71, a ten drugi zliwkidował TLK jeżdżący przez Tarnobrzeg kursujący zaledwie po pół roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 16:54, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: | Porażka to bardziej powinna być przypisana UMWP i PKP IC, bo ten pierwszy zamówił tylko 4 pary pociągów, a mogłybyć więcej, należałoby lepiej wykorzystać potencjał zmodernizowanej linii 71, a ten drugi zliwkidował TLK jeżdżący przez Tarnobrzeg kursujący zaledwie po pół roku. |
Chłopie, ile Ty masz lat 12, 13 czy może 15?? Urząd może zamówić 1000 pociągów - pytanie z czego za nie zapłaci i czym przewoźnik je obsłuży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 17:00, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
W Podkarpackim ZPR stacjonuje 9 lokomotyw SU42. Fakt, obsługa linii "tradycyjnymi" składami jest droższa, co za tym idzie, większa dotacja z UM. Dziwne tylko że nawet inne województwa (wielkopolskie np.) ma jakoś więcej pieniędzy zarezerwowanych na potrzeby kolei niż podkarpackie, bo tam sieć kolejowe nie jest tak rozwienięta a po lokalnych trasach nie kursuje tyle pociągów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia Pon 17:13, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pon 17:06, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Emillex napisał: | W Podkarpackim ZPR stacjonuje 9 lokomotyw SU42. Fakt, obsługa linii "tradycyjnymi" składami jest droższa, co za tym idzie, większa dotacja z UM. |
Ponawiam pytanie o Twój wiek. Dotacja jest niezależna od tego czym przewoźnik prowadzi pociąg. I to on ponosi konsekwencje finansowe awaryjność taboru UMWPodkarpackiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emillex
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon 19:46, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Odcinając się od tej powyższej polemiki.
Znalazłem w archiwum UMWW taką oto informację:
Cytat: | Dziś w obecności Wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka została podpisana umowa na wykonanie „Modernizacji linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Wolsztyn – Luboń”.
Wykonawcą wartej 118 mln złotych inwestycji, finansowanej w 77% przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, będzie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Starogardzie Szczecińskim.
Całkowita wartość projektu wynosi 118 632 439,73 zł, dofinansowanie z EFRR wynosi 74 455 780,00 zł.
Przedmiotem projektu jest modernizacja linii kolejowej nr 357 Sulechów – Luboń na odcinku Wolsztyn – Luboń na długości 73,002 km, tak aby dostosować infrastrukturę kolejową do kursowania pociągów towarowych z prędkością V=70 km/h oraz pociągów pasażerskich przy wykorzystaniu konwencjonalnego taboru z prędkością V=100 km/h. Projekt w swym zakresie obejmuje zmodernizowanie i unowocześnienie:
* układów torowych na długości 73,002 km,
* przepustów – wymiana w ilości 1 szt., renowacja w ilości 6 szt.,
* obiektów inżynieryjnych - 11 szt.,
oraz
* zlikwidowanie barier dla osób niepełnosprawnych,
* budowę nowych urządzeń rogatkowych – 6 szt.,
* samoczynną sygnalizację przejazdową – 11 szt,co w efekcie skróci czas przejazdu pociągów o ok. 17 min.
Konieczność modernizacji linii kolejowej wynika z pogłębiającej się degradacji istniejącej infrastruktury, wydłużającym się czasem podróży oraz postępującym w sposób ciągły obniżaniem się bezpieczeństwa podróżnych oraz innych użytkowników korzystających z infrastruktury na tej trasie.
Priorytetowymi celami modernizacji linii kolejowej nr 357 Sulechów - Luboń na odcinku Wolsztyn - Luboń są:
* skrócenie czasu podróży pasażerów poprzez zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich,
* zwiększenie przepustowości linii kolejowej,
* zwiększenie niezawodności transportu kolejowego,
* poprawa bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenie liczby wypadków poprzez nowoczesne systemy sygnalizacji, kontroli pociągów, likwidację przejazdów kolejowych.
Założenia i cele projektu są zgodne z zapisami Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 r. w obszarze włączenia Wielkopolski w europejską przestrzeń transportową oraz ze Strategią Rozwoju Kraju na lata 2007-2015 w zakresie dotyczącym infrastruktury technicznej, tj. uzupełnienie obszar transportu o poprawę stanu połączeń kolejowych, w tym wchodzących w skład sieci TEN-T oraz poprawę obsługę pasażerów w międzynarodowym i międzyregionalnym transporcie kolejowym.
Realizacja przedsięwzięcia pozwoli na rewitalizację infrastruktury kolejowej na trasie Sulechów – Luboń poprzez przywrócenie jej parametrów eksploatacyjnych gwarantujących zachowanie bezpieczeństwa ruchu, przy jednoczesnym spełnieniu wymogów stawianych przez zarządcę tej infrastruktury. Poprawa płynności i podniesienie prędkości ruchu umożliwi operatorom kolejowym inwestowanie w nowoczesny tabor, a tym samym poprawę ich sytuacji ekonomicznej (wzrost zatrudnienia) i zmniejszenie uciążliwości transportu kolejowego dla środowiska naturalnego. Docelowo na linii będą mogły kursować pociągi lokalne, regionalne i międzyregionalne, pasażerskie i towarowe różnych operatorów co będzie sprzyjało wzrostowi konkurencji, poprawie jakości świadczonych usług oraz zwiększeniu dostępności do sieci transportu kolejowego. |
Szukam jeszcze SWIZ, miałem to chyba nawet na dysku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek241
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:26, 07 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Podobno w Granowie już coś robią !!! Czy ktoś wie coś więcej ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gagarin
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:08, 01 Lis 2010 Temat postu: Modernizacja linii Wolsztyn-Poznań |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] -wymiana nieczynnego toru w Granowie Nowotomyskim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|