|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gagarin
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 19:51, 05 Lip 2011 Temat postu: Parowozy na linii Wolsztyn-Poznań |
|
|
Czy to oznacza, że parowozy wrócą jednak wcześniej na linię Wolsztyn-Poznań?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arturo6666
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:29, 05 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Parowozy jak i szynobusy nie wróca narazie na trase Poznań-Wolsztyn ponieważ ekipa remontowa rozpoczeła kolejny etap prac na odcinku Stęszew-Grodzisk.Planowo remont tego odcinka ma zakonczyc sie w listopadzie.Ruch kolejowy wrócił na odcinek Poznań-Stęszew
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gagarin
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 10:03, 06 Lip 2011 Temat postu: Parowozy na linii Wolsztyn-Poznań |
|
|
Czyli przewidywany termin powrotu parowozów na linię Wolsztyn-Poznań (14 lipiec) nie zostanie dotrzymany? Kiedy można się tego spodziewać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Björn Bollmann
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:27, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Remont linii Wolsztyn - Poznań się dzieli na trzy etapy:
1) Poznań - Stęszew
2) Stęszew - Grodzisk Wlkp.
3) Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn
Wobec tego trudno spodziewać się powrotu do normy już teraz w lipcu. Z tego , co mogę sobie przypomnieć, zakończenie remontu całej trasy przewiduje się nie wcześniej niż na wiosnę/lato roku przyszłego.
Pozdr.
B.B.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:33, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Björn Bollmann napisał: | Remont linii Wolsztyn - Poznań się dzieli na trzy etapy:
1) Poznań - Stęszew
2) Stęszew - Grodzisk Wlkp.
3) Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn
Wobec tego trudno spodziewać się powrotu do normy już teraz w lipcu. Z tego , co mogę sobie przypomnieć, zakończenie remontu całej trasy przewiduje się nie wcześniej niż na wiosnę/lato roku przyszłego.
Pozdr.
B.B. |
Zgadza się. Ale 3 etap ( Grodzisk - Wolsztyn ) nie będzie wymagał zamknięć torowych ( lub będą w min. zakresie )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Wto 19:42, 19 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Warto zaznaczyć że po modernizacji odcinka Luboń - Stęszew czas przejazdu pociągu na tej trasie pozostał niezmieniony. Czyli o to chyba chodziło, nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
taboret1
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:38, 19 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Warto zaznaczyć że po modernizacji odcinka Luboń - Stęszew czas przejazdu pociągu na tej trasie pozostał niezmieniony. Czyli o to chyba chodziło, nie? |
Ale to chyba kwestia braku urządzeń SRK, niedopieszczenia torowiska itp., na co czas jest chyba do końca remontu. Od nowego rozkładu będzie pewnie tak, jak być powinno. Mnie bardziej razi aspekt historyczny i estetyczny. O ile od szarości wnętrz kursujących po tej linii szynobusów robi mi się już niedobrze, o tyle szara płyta jak na Dworcu Letnim w Poznaniu wyglądała by na krawędziach peronów raczej lepiej, niż różowa. To co zostało pod tym względem zrobione w Szreniawie to istna komedia. Żeberko kończące się w połowie rampy, układ torowy z kosmosu, jakże nawiązujący styl wykonania peronów do budynku dworca... Wiele gorzej być nie mogło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:09, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Szymek napisał: | Warto zaznaczyć że po modernizacji odcinka Luboń - Stęszew czas przejazdu pociągu na tej trasie pozostał niezmieniony. Czyli o to chyba chodziło, nie? |
Powiedział ( napisał ) co wiedział. A może byś podrązył temat dlaczego obecnie max. prędkośc do Stęszewa wynosi 60 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gurdol1
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pią 11:50, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ja podrążę
Dlaczego wynosi 60 km/h? Może musi się podsypka ustabilizować przed ostatecznym podbiciem (nielicząc sprawności docelowej urzdzeń srk)? Regulacja ramp, krzywych i przechyłek? Trafiłem?
I drugie drążenie: czy nowe napędy semaforów są elektryczne czy pędniowe? I kiedy zaczną działać? A pytam, bo za 3 tygodnie będę - m.in. z okazji jazdy "Pojezierza" - na tej linii jeździł, filmił i focił - bo arta chcę zrobić na portal RK.
Kto jak kto, ale greenman na pewno to wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:20, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Gurdol1 napisał: | Ja podrążę
I drugie drążenie: czy nowe napędy semaforów są elektryczne czy pędniowe? |
Z tego, co widziałem podczas powrotu z Parady odnowione semafory mają napęd przy pomocy elektrycznego serwomechanizmu. U dołu semafora znajduje się skrzynka kryjąca ów serwomecahnizm, do której z ziemii dochodzi peszel (rura osłonowa) z kablami. Zmieniony został także układ zasilania latarń sygnałowych. Jak sądzę, zapewne do wnętrza skrzynki z serwo trafi także wyłacznik krańcowy do właczania świetlnej tarczy ostrzegawczej (jesli taka w konkretnym wypadku jest zainstalowana). Taki wyłącznik mocowany na wierzchu do elementów semafora napedzanego klasycznie, włączający elektryczną tarczę ostrzegawczą był o ile dobrze pamiętam na semaforze w Szreniawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:32, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Gurdol1 napisał: | Ja podrążę
Dlaczego wynosi 60 km/h? Może musi się podsypka ustabilizować przed ostatecznym podbiciem (nielicząc sprawności docelowej urzdzeń srk)? Regulacja ramp, krzywych i przechyłek? Trafiłem?
|
Tylko i wyłącznie , że srk jest w rozsypce ( tzn. srk nie ma jeszcze ). I chyba z 3x20 km/h na przejazdach .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greenman
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:06, 27 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno. Strona główna - Info z Parowozowni za W. Lisem podaje , że do czasu stabilizacji podsypki prędkość max. będzie wynosiłą 60 km/h. Nie wiem czy to jest zgodne z prawdą ale przyczyną nadal może buć srk w rozsypce - brak blokady liniowej między posterunkami. Warto by podrążyć temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tp4
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)
|
Wysłany: Sob 20:42, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wybrałem się na badania naukowe szlaku po modernizacji. Na odcinku Luboń - Grodzisk jedzie się jak po stole - cicho a bujanie jest spowodowane bardziej nierówną pracą Oli niż przez tor. Jeżeli chodzi o wygląd trasy to tak:
1. Luboń k/Poznania
2. Wiry
3. Szreniawa
4. Trzebaw - Rosnówko
5. Stęszew
6. Strykowo Poznańskie
7. Granowo Nowotomyskie
8. Kotowo
9. Ptaszkowo
10. Grodzisk Wielkopolski
Dalszy szlak bez zmian. Ruchocice nadal straszą
I na koniec takie (smutne) porównanie...
Zdjęcia mają charakter czysto dokumentalny
Myślę, że watro wspomnieć o dacie ważności rewizji bipy. Na pudle widnieje data 20.12.2011 także dziś była jej ostatnia służba z parowozem (mycie kotła Ol49-59)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tp4 dnia Sob 20:52, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:57, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wieś tańczy i śpiewa.(bez urazy proszę) Tak wygląda rewitalizacja linii ponoć "historycznej". Te czerwone płyty są za......Nie ma takiej opcji abym wybrał sie do Wielkopolski, zostawiał tam kasę i fotografował tę żałość na peronach. Jak braknie parowozu to owszem, pasuje to badziewie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatysJ
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 1:33, 18 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Panewka napisał: | Wieś tańczy i śpiewa.(bez urazy proszę) Tak wygląda rewitalizacja linii ponoć "historycznej". Te czerwone płyty są za......Nie ma takiej opcji abym wybrał sie do Wielkopolski, zostawiał tam kasę i fotografował tę żałość na peronach. Jak braknie parowozu to owszem, pasuje to badziewie. |
A to że przy tej lini są położeone normalne miasta i wsie gdzie żyją normalni ludzi chcący czekać na pociąg na peronach które wyglądają jak perony a nie jak leśne ścieżki to już nie ważne. Baaa.. Co najważniejsze są też ludzie niepełnosprawni którym przeprawianie się przez te stare perony sprawiało pewnie nie mały wyczyn... Ale co tam, ch** z innymi, ważne że jest ekstra zdjęcie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|