Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia 357(Sulechów - Luboń koło Poznania)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gagarin




Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:51, 05 Lip 2011    Temat postu: Parowozy na linii Wolsztyn-Poznań

Czy to oznacza, że parowozy wrócą jednak wcześniej na linię Wolsztyn-Poznań?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arturo6666




Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:29, 05 Lip 2011    Temat postu:

Parowozy jak i szynobusy nie wróca narazie na trase Poznań-Wolsztyn ponieważ ekipa remontowa rozpoczeła kolejny etap prac na odcinku Stęszew-Grodzisk.Planowo remont tego odcinka ma zakonczyc sie w listopadzie.Ruch kolejowy wrócił na odcinek Poznań-Stęszew

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gagarin




Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 10:03, 06 Lip 2011    Temat postu: Parowozy na linii Wolsztyn-Poznań

Czyli przewidywany termin powrotu parowozów na linię Wolsztyn-Poznań (14 lipiec) nie zostanie dotrzymany? Kiedy można się tego spodziewać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:27, 06 Lip 2011    Temat postu:

Remont linii Wolsztyn - Poznań się dzieli na trzy etapy:

1) Poznań - Stęszew
2) Stęszew - Grodzisk Wlkp.
3) Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn

Wobec tego trudno spodziewać się powrotu do normy już teraz w lipcu. Z tego , co mogę sobie przypomnieć, zakończenie remontu całej trasy przewiduje się nie wcześniej niż na wiosnę/lato roku przyszłego.

Pozdr.
B.B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:33, 06 Lip 2011    Temat postu:

Björn Bollmann napisał:
Remont linii Wolsztyn - Poznań się dzieli na trzy etapy:

1) Poznań - Stęszew
2) Stęszew - Grodzisk Wlkp.
3) Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn

Wobec tego trudno spodziewać się powrotu do normy już teraz w lipcu. Z tego , co mogę sobie przypomnieć, zakończenie remontu całej trasy przewiduje się nie wcześniej niż na wiosnę/lato roku przyszłego.

Pozdr.
B.B.


Zgadza się. Ale 3 etap ( Grodzisk - Wolsztyn ) nie będzie wymagał zamknięć torowych ( lub będą w min. zakresie )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 19:42, 19 Lip 2011    Temat postu:

Warto zaznaczyć że po modernizacji odcinka Luboń - Stęszew czas przejazdu pociągu na tej trasie pozostał niezmieniony. Czyli o to chyba chodziło, nie?Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:38, 19 Lip 2011    Temat postu:

Szymek napisał:
Warto zaznaczyć że po modernizacji odcinka Luboń - Stęszew czas przejazdu pociągu na tej trasie pozostał niezmieniony. Czyli o to chyba chodziło, nie?Smile


Ale to chyba kwestia braku urządzeń SRK, niedopieszczenia torowiska itp., na co czas jest chyba do końca remontu. Od nowego rozkładu będzie pewnie tak, jak być powinno. Mnie bardziej razi aspekt historyczny i estetyczny. O ile od szarości wnętrz kursujących po tej linii szynobusów robi mi się już niedobrze, o tyle szara płyta jak na Dworcu Letnim w Poznaniu wyglądała by na krawędziach peronów raczej lepiej, niż różowa. To co zostało pod tym względem zrobione w Szreniawie to istna komedia. Żeberko kończące się w połowie rampy, układ torowy z kosmosu, jakże nawiązujący styl wykonania peronów do budynku dworca... Wiele gorzej być nie mogło...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:09, 21 Lip 2011    Temat postu:

Szymek napisał:
Warto zaznaczyć że po modernizacji odcinka Luboń - Stęszew czas przejazdu pociągu na tej trasie pozostał niezmieniony. Czyli o to chyba chodziło, nie?Smile


Powiedział ( napisał ) co wiedział. A może byś podrązył temat dlaczego obecnie max. prędkośc do Stęszewa wynosi 60 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gurdol1




Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Pią 11:50, 22 Lip 2011    Temat postu:

Ja podrążę Cool

Dlaczego wynosi 60 km/h? Może musi się podsypka ustabilizować przed ostatecznym podbiciem (nielicząc sprawności docelowej urzdzeń srk)? Regulacja ramp, krzywych i przechyłek? Trafiłem?

I drugie drążenie: czy nowe napędy semaforów są elektryczne czy pędniowe? I kiedy zaczną działać? A pytam, bo za 3 tygodnie będę - m.in. z okazji jazdy "Pojezierza" - na tej linii jeździł, filmił i focił - bo arta chcę zrobić na portal RK.

Kto jak kto, ale greenman na pewno to wie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:20, 22 Lip 2011    Temat postu:

Gurdol1 napisał:
Ja podrążę Cool


I drugie drążenie: czy nowe napędy semaforów są elektryczne czy pędniowe? Very Happy


Z tego, co widziałem podczas powrotu z Parady odnowione semafory mają napęd przy pomocy elektrycznego serwomechanizmu. U dołu semafora znajduje się skrzynka kryjąca ów serwomecahnizm, do której z ziemii dochodzi peszel (rura osłonowa) z kablami. Zmieniony został także układ zasilania latarń sygnałowych. Jak sądzę, zapewne do wnętrza skrzynki z serwo trafi także wyłacznik krańcowy do właczania świetlnej tarczy ostrzegawczej (jesli taka w konkretnym wypadku jest zainstalowana). Taki wyłącznik mocowany na wierzchu do elementów semafora napedzanego klasycznie, włączający elektryczną tarczę ostrzegawczą był o ile dobrze pamiętam na semaforze w Szreniawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:32, 22 Lip 2011    Temat postu:

Gurdol1 napisał:
Ja podrążę Cool

Dlaczego wynosi 60 km/h? Może musi się podsypka ustabilizować przed ostatecznym podbiciem (nielicząc sprawności docelowej urzdzeń srk)? Regulacja ramp, krzywych i przechyłek? Trafiłem?


Tylko i wyłącznie , że srk jest w rozsypce ( tzn. srk nie ma jeszcze ). I chyba z 3x20 km/h na przejazdach .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:06, 27 Lis 2011    Temat postu:

I jeszcze jedno. Strona główna - Info z Parowozowni za W. Lisem podaje , że do czasu stabilizacji podsypki prędkość max. będzie wynosiłą 60 km/h. Nie wiem czy to jest zgodne z prawdą ale przyczyną nadal może buć srk w rozsypce - brak blokady liniowej między posterunkami. Warto by podrążyć temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Sob 20:42, 17 Gru 2011    Temat postu:

Dzisiaj wybrałem się na badania naukowe szlaku po modernizacji. Na odcinku Luboń - Grodzisk jedzie się jak po stole - cicho a bujanie jest spowodowane bardziej nierówną pracą Oli niż przez tor. Jeżeli chodzi o wygląd trasy to tak:
1. Luboń k/Poznania


2. Wiry





3. Szreniawa







4. Trzebaw - Rosnówko



5. Stęszew





6. Strykowo Poznańskie


7. Granowo Nowotomyskie






8. Kotowo




9. Ptaszkowo



10. Grodzisk Wielkopolski





Dalszy szlak bez zmian. Ruchocice nadal straszą Wink

I na koniec takie (smutne) porównanie...


Zdjęcia mają charakter czysto dokumentalny

Myślę, że watro wspomnieć o dacie ważności rewizji bipy. Na pudle widnieje data 20.12.2011 także dziś była jej ostatnia służba z parowozem (mycie kotła Ol49-59)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tp4 dnia Sob 20:52, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:57, 17 Gru 2011    Temat postu:

Wieś tańczy i śpiewa.(bez urazy proszę) Tak wygląda rewitalizacja linii ponoć "historycznej". Te czerwone płyty są za......Nie ma takiej opcji abym wybrał sie do Wielkopolski, zostawiał tam kasę i fotografował tę żałość na peronach. Jak braknie parowozu to owszem, pasuje to badziewie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:33, 18 Gru 2011    Temat postu:

Panewka napisał:
Wieś tańczy i śpiewa.(bez urazy proszę) Tak wygląda rewitalizacja linii ponoć "historycznej". Te czerwone płyty są za......Nie ma takiej opcji abym wybrał sie do Wielkopolski, zostawiał tam kasę i fotografował tę żałość na peronach. Jak braknie parowozu to owszem, pasuje to badziewie.


A to że przy tej lini są położeone normalne miasta i wsie gdzie żyją normalni ludzi chcący czekać na pociąg na peronach które wyglądają jak perony a nie jak leśne ścieżki to już nie ważne. Baaa.. Co najważniejsze są też ludzie niepełnosprawni którym przeprawianie się przez te stare perony sprawiało pewnie nie mały wyczyn... Ale co tam, ch** z innymi, ważne że jest ekstra zdjęcie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 7 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin