Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerwa w ruchu planowym do Poznania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 8:41, 05 Cze 2008    Temat postu:

Izone napisał:
A dawne ZNTK Piła to wajs ?? Jest to obecnie najlepszy chyba zakład robiący naprawy

Dobra, lepiej to cofnij bo się lekko ośmieszasz (bez urazy).
Ty2-911 napisał:
ludzie trzymający władzę i wykonawcy napraw podchodziliby do parowozów z sentymentem i nie żałowali pieniędzy to by parowozy jeździły lepiej i wyglądały lepiej

A dlaczego tak nie jest? Mnie wniosek nasuwa się sam.

Nie ma co popadać w obłęd i histerie. Nikt nigdzie nie napisał, że parowozownie zamykają. Za cztery miesiące parowozy powinny wrócić na Poznań; być może stanie sie to wcześniej. Tak czy inaczej jeździ jeszcze Leszno, więc nie ma co "srać po krzakach" tylko cieszyć się tym co jest i focić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:58, 05 Cze 2008    Temat postu:

Pepa_Rider25 napisał:
Spokojnie... nie wiemy dokładnie co jest powodem przerwy.

Myślę, że diagnoza kolegów co do ekonomicznych przesłanek tej decyzji chyba jest słuszna. Ja ze swojej strony dorzuciłbym drugi powód : powoli zaczyna brakować załóg, co w sumie nie jest dziwne. Dla większości z nas parowóz jest przedmiotem wszelkiej admiracji i zachwytów - bo widzimy go z zewnątrz i okazyjnie. A praca maszynisty parowozu to ciężka, kiepsko płatna charówa. Oczywiście przy okazji parady i innych parowozowych celebracji mówi sie o romantyce kolei, o rycerzach prowadzących swoje stalowe rumaki i tym podobne frazesy, ale jestem pewny, że ci ludzie oblepieni mieszanką swojego potu i pyłu węglowego w dożywających swoich dni bez prawdziwych napraw, kapryśnych maszynach w głębi duszy zazdroszczą mechanikowi, który prowadzi koszmarnie brzydki pudełkowaty szynobus, siedząc w klimatyzowanej kabinie i naciskając przyciski. Tym nalezy chyba tłumaczyć to, że wykruszająca się z różnych powodów kadra maszynistów parowozowych nie jest zasilana nowymi ludźmi.
Myślę, że planowy ruch parowozów z przyczyn marketingowych (ostatnia czynna parowozownia) pozostanie, ale tylko na leszczyńskim odcinku, czego żałuję, bowiem tam trudniej goni się parowóz samochodem w celu sfotografowania tudzież sfilmowania tegoż.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Czw 8:59, 05 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 10:13, 05 Cze 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:

A zastępowanie parowozów szynobusami NIE jest rozwiązaniem problemu, lecz pójściem na łatwizę...


Nie. Jest przywracaniem normalności...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciesiel




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:04, 05 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Nie. Jest przywracaniem normalności...


Niestety Ariel, nie mogę się zgodzić.
Jest wiele przypadków, głównie na zachodzie, bo tam ludzie mieli czas do tego dojść, bo kolej pozbyła się parowozów wcześniej, gdzie parowozy prowadzą na dobrą sprawę planowy ruch pod kątem turystów. North Yorkshire Moors wozi po 300 tys ludzi na rok i od pewnego czasu jeździ też po państwowej infrze do Whitby, Harz wozi wąskimi pociągami ponad milion ludzi rocznie (OK, są w wyjątkowo dobrym miejscu) żeby wymienić dwa przypadki tylko. W obu miejscach wagę parowej kolei doceniają samorządy, które korzystają przecież najwięcej na dowożonych przez parowe pociągi turystach. Gdyby ich tam nie było, lub były w zupełnie bezsensowny sposób z wyłączeniem sezonu letniego w miejscowości turystycznej.
Oczywiście, większą wagę przywiązuje się tam do jakości napraw i do stanu lokomotyw, ich eksploatacja jest jednak bardziej intensywna przez dłuższy czas w roku, szczególnie w sezonie letnim. Codzienny ruch parowozów dla turystów jest prowadzony mniej więcej jak w wolsztynie, nazywa się to tylko nie 'Państwowa Kolej' tylko GMBh albo Ltd.
Muzea kolei bez planowego ruchu - nie ujmując niczego Skierniewicom - nie są tak atrakcyjne dla przeciętnego turysty a co za tym idzie dla regionu.
O ile spółka kolejowa - jakkolwiek by się nie nazywała - ma wykonać zadaną pracę mozliwie sprawnie i niewielkim kosztem, o tye codzienne połącznie turystycznego miasta z głównym miastem regionu do którego można dolecieć lub dojechać z zagranicy powinno leżeć w interesie Wolsztyna.
Dlatego pytaniem nie jest, co mogą dla sprawy zrobić ciuchciofile rozrzuceni po całym kraju, tylko co w sprawie ROBI:
- Starostwo i UM Wolsztyn ?
- Samorząd Wojewódzki ?
- Era Parowozów ?
- Turystyka Wspólna Sprawa / GP Piekno Wolsztyńskich Parowozów ?


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:07, 05 Cze 2008    Temat postu:

Witam. Co prawda jeszcze nic konkretnie nie wiadomo czy to koniec ruchu planowego do Poznania, ale jeśli tak, to szkoda że nie odbyło się to po poinformowaniu i zrobieniu jakiejś pożegnalnej imprezy. Niestety musimy się przygotować na to że prędzej czy póżniej ruch planowy się zakończy i ekonomia tu rządzić będzie nie zaś sentymenty. Nie potrafię policzyć ile region zarabia na turystach a ile musi dołożyć do ruchu planowego obsługiwanego przez parowozy. Tak sobie myślę że chyba lepiej maszyny zabytkowe wykorzystywać do pracy okazyjnej (imprezy kolejowe, promocyjne itd) niż w ruchu codziennym. Ostatecznie Fordem T nikt już chyba nie dojeżdza do pracy, za to jeździ na majówki. Oczywiście inną sprawą jest utrzymanie linii która pod lekkim szynobusem jakby mniej stęka... Osobiście wolałbym żeby zawiesić ruch planowy do Poznania, pozostawiając go tylko do Leszna, a ewentualne zyski z takiej operacji przeznaczyć na remont parowozów, warsztatów, lini, zabytkowych stacji itd.
Boję się też jednak że w chwili kompletnego zawieszenia ruchu parowozów zniknie potrzeba utrzymywania ich sprawnych i czynnych - co może pociągnąć za sobą kompletne umartwienie parowozowni, ale Chabówka zdaje się jednak żyć pomimo że parowozy nie pracują w ruchu planowym. Mam nadzieję że decyzje podjęte przez PKP oraz samorządowców będą podjęte z rozwagą i po dokładnej analizie tematu. Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 13:20, 05 Cze 2008    Temat postu:

Ciesiel napisał:

Jest wiele przypadków, głównie na zachodzie, bo tam ludzie mieli czas do tego dojść, bo kolej pozbyła się parowozów wcześniej, gdzie parowozy prowadzą na dobrą sprawę planowy ruch pod kątem turystów.

Marku, ale to jest ruch turystyczny. A my rozmawiamy o codziennych dojazdach do pracy, szkoły...

Ciesiel napisał:

W obu miejscach wagę parowej kolei doceniają samorządy, które korzystają przecież najwięcej na dowożonych przez parowe pociągi turystach.


I zapewne też się angażują w coś więcej niż tylko promocję tego typu przedsięwzięć.


Ciesiel napisał:

Oczywiście, większą wagę przywiązuje się tam do jakości napraw i do stanu lokomotyw,


I tu Marku mamy sedno sprawy - w Anglii mają zakłady specjalizujące się w remontach parowozów (bo jest ich tam w końcu dużo). A u nas manufaktury w stylu Gniezna, Chabówki czy Piły, które jedynie podreperowują maszyny. O porządnej naprawie głównej chyba nikt w Polsce od 1995 r. nie słyszał. Kwestią też są kwalifikacje osób, które dopuszczane są np. w Anglii czy Niemczech do kierowania parowozem. Czy na dopieszczonych kolejach muzealnych pociągi dajmy na to prowadzą nauczyciele plastyki z Bristolu, czy też muzycy z Berlina, którzy nagle zapragnęli poprowadzić planowy pociąg?? Obawiam się, że w UK jednak do tego przykłada się znacznie większą wagę - w końcu dziwnym trafem małe cudo brykające do Jelcza w Polsce jeździ po liniach głównych, a w Ojczyźnie o ile dobrze się wczytałem ma prawo jeździć po liniach lokalnych...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Czw 13:36, 05 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciesiel




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:09, 05 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Marku, ale to jest ruch turystyczny. A my rozmawiamy o codziennych dojazdach do pracy, szkoły.


Wiesz Ariel, na tyle się znamy, że zdaję sobie sprawę, że nie przekonam ciebie co do celowości (prawie) codziennego jeżdżnia parowozami w XXI wieku. Ale popatrz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Praktycznie codziennie jeżdżą parowozy. A czy wożą bardziej turystów czy bardziej ludzi do szkoły to już dla nas chyba drugorzędne.

To, że samorządy zamiast wspierać parową kolej bardziej niż ulotkami, to sam zauważasz. Ci, którzy powinni być żywotnie zainteresowani tym, żeby kolej parowa jeździła jeśli nie na co dzień to przynajmniej w sezonie, bo tylko jazda z taką częstotliwością a nie specjal raz na tydzień zachęca turystów, zamiast rozwijać, zwijają.

Muzycy, nauczyciele, wszyscy znają temat. Obaj jednakowoż znamy dobrze paru polskich studentów, którzy regularnie robią to samo. Wtedy jest już cacy czy jeszcze be?

Cytat:
w końcu dziwnym trafem małe cudo brykające do Jelcza w Polsce jeździ po liniach głównych, a w Ojczyźnie o ile dobrze się wczytałem miał prawo jeździć po liniach lokalnych...


A tu akurat wytłumaczenie jest bardzo proste. W UK żeby parowóz wyjechał na główną linię musi mieć jak wszystkie inne pojazdy cyfrowy prędkościomierz rejestrujący oraz dodatkowo systemy SHP kompatybilne z najnowszymi urządzeniami SRK. Komplet kosztuje min 50.000 - 60.000 funtów. Jak na razie w Polsce nie ma takich wymagań. Jeśli masz mały parowozik z niewielką prędkością maksymalną nie będziesz miał możliwości wcisnąć go między planowce, odpowiednio go wykorzystać a co za tym idzie, odzyskać kasy wrzuconej w urządzenia warte sporą część przywrócenia parowozu do ruchu. Parowozy z niską prędkościa max nie wyjeżdżają w Anglii na linie główne, bo ich przystosowanie do wspólczesnych wymagań się po prostu nie zwróci.
Jak na razie na linii do Jelcza nie ma gęstego ruchu pociągów z prędkościami powyżej 160km/h, stąd też zezwolenie UTK na ruch parowozu na tej linii.
No, ale my tu nie o tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 14:23, 05 Cze 2008    Temat postu:

Ciesiel napisał:


Muzycy, nauczyciele, wszyscy znają temat. Obaj jednakowoż znamy dobrze paru polskich studentów, którzy regularnie robią to samo. Wtedy jest już cacy czy jeszcze be?


Na tyle się znamy, że wiesz, że nie przyjmę tej argumentacji - w końcu nie każdy Anglik, który jeździ w Wolsztynie, jest maszynistą na kolejach turystycznych u siebie... I wiesz doskonal, że nie chodzi mi o to, że to są akurat Anglicy. Dla mnie kwestią jest, czy człowiek ma dryg do jazdy, czy ma zbyt ciężką rękę i wywala przepustnicę na cały zicher a potem wali w nagłe, bo nie zna hamulca...
Myślę, że przy okazji musimy sobie postawić jeszcze jedno pytanie - gdzie są Ci wszyscy miłośnicy parowozów tak dzielnie protestujący na forum, wtedy, kiedy dla tych parowozów można faktycznie coś zrobić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Modelarz




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Czw 16:25, 05 Cze 2008    Temat postu:

Witam
dawniej jak jeździły parowozy na PKP przez cały rok. Myślę tutaj „chodzi” głównie o pieniądze. jak sobie przypominam Marszałek Wielkopolski dał już pieniądze na utrzymanie przejazdów parowozami. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Czw 16:46, 05 Cze 2008    Temat postu:

JA PROTESTUJE! czy nikt nie widzi ze to kolejny krok do tego aby każdy na wysokim stołku miał napchane kieszenie a równocześnie SMIERC parowozów? wstrzymają ruch planowy parowozów bo jest ku temu dobyr pretekst który jest kompletną bzdurą -> parowozy staną... zaczna umierac -> na tarsie bedą kursowały szynobusy które pasuja do parowzowni i do ogólnego kilmatu tamtych linni jak swini karabin maszynowy -> ferkwencjia
na tych trasach spadnie -> bardzo niska frekwencjia spowoduje zawieszenie lub likwidacje ruchu osobowego na tych liniach -> a parowozy nadal umierają -> efekt będze taki ze z parowozowni w Wolsztynie nie zostanie NIC!!! a maszyny które mogą jeszcze posułzyc kupe lat stana sie martwymi pomnikami które po jakims czasie i tak trafia na złom!!! jestesmy świadkami kolejnej bzdurnej, idiotycznej, bezmózgiej i żałosnej walki o kase... o kase dla siebie... ten kraj to jedna wielka paranoja i w tle całego swiata jedno wielkie posmiewisko! wesszlismy do Uni? gówno prawda - w Uni jestesmy ale będziemy ja przez cały czas gonic poniewaz jestemy daleko daleko za unią i nie mamy możliwosci przyszpieszenia przez takich idiotów jak ci którzy obecnie siedza na wysokich stołkach! RATUJMY PAROWOZY!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 16:54, 05 Cze 2008    Temat postu:

Krzysiek napisał:
RATUJMY PAROWOZY!!!

Ratujmy forum przed osobami, które:
a) nie umieją pisać poprawnie po polsku
b) rzucają nie poparte faktami pomówienia.
Chcesz ratować parowozy w Wolsztynie - ztcw Ciesiel kompletuje ekipę na lipiec do Ty43-123...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 16:59, 05 Cze 2008    Temat postu:

Krzysiek napisał:
wstrzymają ruch planowy parowozów bo jest ku temu dobyr pretekst który jest kompletną bzdurą -> parowozy staną... zaczna umierac -> na tarsie bedą kursowały szynobusy które pasuja do parowzowni i do ogólnego kilmatu tamtych linni jak swini karabin maszynowy -> ferkwencjia
na tych trasach spadnie -> bardzo niska frekwencjia spowoduje zawieszenie lub likwidacje ruchu osobowego na tych liniach ->


Od wymiany parowozu na szynobus lub SU45 + 2 * Bh frekwencja na linii Wolsztyn Poznanń nie spadnie, bo większość ludzi, którzy jeżdzą tą trasą planowym pociągiem traktuje go jako zwykły środek lokomocji służący dostaniu się do / z pracy względnie szkoły itp. Dla nich ważne jest, że codziennie planowo dotrą z punktu A do B. Miłośnicy, którzy przyjeżdzają focić lub filmować ruch planowy raczej tymi pociągami nie jeżdżą, a "łapią" je gdzieś na trasie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 17:03, 05 Cze 2008    Temat postu:

elektryk napisał:

Od wymiany parowozu na szynobus lub SU45 + 2 * Bh frekwencja na linii Wolsztyn Poznanń nie spadnie, bo większość ludzi, którzy jeżdzą tą trasą planowym pociągiem traktuje go jako zwykły środek lokomocji służący dostaniu się do / z pracy względnie szkoły itp. Dla nich ważne jest, że codziennie planowo dotrą z punktu A do B. Miłośnicy, którzy przyjeżdzają focić lub filmować ruch planowy raczej tymi pociągami nie jeżdżą, a "łapią" je gdzieś na trasie.

Dokładnie, zrozumcie w końcu, że na MiKolach świat się nie kończy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 18:22, 05 Cze 2008    Temat postu:

Krzysiek napisał:
jestesmy świadkami kolejnej bzdurnej, idiotycznej, bezmózgiej i żałosnej

Ja bym dokończył: polemiki dzieciaka, który nie dosyć, że nie potrafi pisać to jeszcze ma psinco a nie pojęcie na temat planowego ruchu i wszystkiego co go otacza. Powinno pójść ostrzeżenie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:53, 05 Cze 2008    Temat postu:

Krzysiek napisał:
ten kraj to jedna wielka paranoja i w tle całego swiata jedno wielkie posmiewisko!

Uwierz mi,znam wielu którzy tak mówili a gdy pojechali choćby do UK za pracą to zdanie szybko zmienili.

Linia ma być rewitalizowana w najbliższych latach,więc nie wiem czy jej zamykanie byłoby realne.No chyba,że nie należało tej informacji traktować poważnie (o rewitalizacji). Co sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 3 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin