|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
christophp
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 19:37, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
No to są wiadomości na bieżąco a takie nie zawsze są dokładne.
narazie nie ma co lamentować tylko lepiej byłoby coś zrobić zamiast tyle gadać i nic z tego nie wynika... Poczekamy do rozmów i jak bedzie negatywnie to bedzie trzeba jakąs petycje albo rozgłos zrobić większy i cos ruszyć. W końcu jeśli nie pomoga tu miłosnicy kolei no to cienko będzie.
Trzeba na przyszłość załatwić sobie jakieś wtyki w UM - w końcu znajomości to podstawa:)
Jesli nawet by zamkneli linię na lipiec, to trzeba coś zrobić by w sierpniu już było PEŁNĄ PARĄ na trasie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 23:06, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Pomysł zamykania ruchu planowego w wakacje miałby sens, w sytuacji alokacji czynnych parowozów na okres wakacyjny do miejscowości słynących z ruchu turystycznego (za pomysł trafny -już realizowany uważam Costerinę), ale trasy takie można by mnożyć: -> Jelenia Góra - Szklarska Poręba, Kraków - Wieliczka, Częstochowa - Jędrzejów + komunikacja z "Ekspress Ponidzie", Sanok - Łupków, Ełk - Giżycko, Katowice - Tarnowskie Góry; Warszawa-Zegrze takie działanie pozwoliłoby na swoiste "wyjście parowozów do ludzi", niewątpliwie wzrosła by wrażliwość społeczna na tematykę parowozową, wzrosła by liczba aktywnych MK, a z ekonomicznego punktu widzenia zysk w postaci wzrostu turystyki poniosły by miasta na liniach przyjmujących, a samo utrzymanie parowozu nie powinno stanowić problemu - wszak były by to pociągi retro z odrębnymi stawkami za przejazdy. Lokomotywownie w wyżej wskazanych miastach posiadają większość urządzeń niezbędnych do obsługi parowozów (niektóre wymagają drobnego remontu) - a i utrzymanie większej liczby kopciuchów było by wtedy uzasadnione ekonomicznie. Pieniążki leżą na ulicy, wystarczy się tylko po nie schylić .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Monomach dnia Czw 23:08, 12 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 7:53, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Pomysł niezły, niestety poza Costeriną pewnie nie doczeka się realizacji. Np. gdyby było zapotrzebowanie, to linię do Wieliczki obsługiwałby skansen w Chabówce. Niestety linia ta wymaga obsługi przez dwa pojazdy trakcyjne(lub szynobus), co nie bardzo opłaca się PKP. Moim zdaniem w najbliższych latach PKP Cargo, która opiekuje się skansenem w Kościerzynie, mogłaby się postarać o uruchomienie jednego parowozu ze skansenu, tak aby można było uruchomić inne pociągi specjalne poza Costeriną.... W sumie można by to uznać za nierealne, ale może kiedyś....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 11:49, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Realne to by było np. w Niemczech. A tak poza tym to jak ma się Ol49-71 z Kościerzyny. Można by ją przywrócić do użytku. Poprowadziłaby Costerinę i jakieś pociągi planowe (ale to tylko marzenia).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: Pią 12:51, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Rzekomo na Mazowsze ma być jeden parowóz z Wolsztyna oddelegowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 13:12, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Delegacja Wolsztyńskiej Olki powoduje to, że brakuje ich do ruchu planowego, a przywrócenie Kościerzyńskiej Olki pozwoliłoby oprócz wakacyjnej Costeriny na uruchomienie pociągów planowych z parowozem w okolicach Kościerzyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 13:27, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | Delegacja Wolsztyńskiej Olki powoduje to, że brakuje ich do ruchu planowego, a przywrócenie Kościerzyńskiej Olki pozwoliłoby oprócz wakacyjnej Costeriny na uruchomienie pociągów planowych z parowozem w okolicach Kościerzyny. |
No popatrz, sami byśmy na tak genialne przemyślenia nie wpadli... Hamuj się tutaj z zalewaniem forum nic nie wnoszącymi postami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 14:16, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Drogi Arielu, czy uważasz, że mój pomysł z delegacją obecnie czynnych parowozów do ruchu turystycznego w okresie wakacyjnym jest całkiem nierealny? Może ma szansę na zaistnienie? Praca w ruchu planowym w tygodniu poza okresem wakacyjnym ma moim zdaniem mniejsze podstawy ekonomiczne, niż alokacja na okres wakacyjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 14:38, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: | Drogi Arielu, czy uważasz, że mój pomysł z delegacją obecnie czynnych parowozów do ruchu turystycznego w okresie wakacyjnym jest całkiem nierealny? Może ma szansę na zaistnienie? Praca w ruchu planowym w tygodniu poza okresem wakacyjnym ma moim zdaniem mniejsze podstawy ekonomiczne, niż alokacja na okres wakacyjny. |
Drogi Monomachu - ja nie odnoszę się do Twojej idei, tylko do tego, że kaktus34 raczy nas "prawdami objawionymi". Co do ruchu wakacyjnego, to idea jest przednia - np. oddelegowując parowóz do Skierniewic można by w sobotę obsłużyć Warszawę, a w niedzielę Łódź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 20:45, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Ja Ciebie Arielu nie krytykuje, a mam powody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 21:03, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | Ja Ciebie Arielu nie krytykuje, a mam powody. |
Podaj konkretną stronę Wiem, że są błędy, ale wskazanego przez Ciebie niw znajduję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
christophp
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 23:27, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Oj no wiecie co...przestancie gadać o dyrdymałach i sie wzajemnie użerac co kto komu... Tematem jest sprawa Wolsztyna i ruchu planowego a nie wykłócanie sie o pierdoły jak w sejmie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 0:10, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Bardzo uważnie przeczytałem tekst Wojtka. Zasadniczo Ameryki nie odkrył , wygląda to tak że wreszcie ktoś przejrzał na oczy i toczy sie gra na ile można jeszcze szarpnąć szefa "turystów" . Jak widać można i to zdrowo, sumy sa mi znane i robią wrażenie, oczywista nie podam. Ludzie odpowiedzialni za wydawanie pieniedzy podatnkików w UMW też nie mają ochoty podkładać swoich głów i wymagają większego udziału "turystów" w jazdach tym bardziej że to wyłącznie UMW bedzie ponosił 100% kosztów jazd planowych zamówionych pociągów. Oczywistym jest że ochrona p-poż szlaku to pretekst do dalszego rozprowadzenia tematu owego "interesa". Zobaczymy teraz jakie zdolności negocjacyjne mają urzędnicy z UMW. Aby tylko nie wylano dziecka z kąpielą. Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Nie 0:11, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keylan
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:58, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: | Pomysł zamykania ruchu planowego w wakacje miałby sens, w sytuacji alokacji czynnych parowozów na okres wakacyjny do miejscowości słynących z ruchu turystycznego (za pomysł trafny -już realizowany uważam Costerinę), ale trasy takie można by mnożyć: -> Jelenia Góra - Szklarska Poręba, Kraków - Wieliczka, Częstochowa - Jędrzejów + komunikacja z "Ekspress Ponidzie", Sanok - Łupków, Ełk - Giżycko, Katowice - Tarnowskie Góry; Warszawa-Zegrze takie działanie pozwoliłoby na swoiste "wyjście parowozów do ludzi", niewątpliwie wzrosła by wrażliwość społeczna na tematykę parowozową, wzrosła by liczba aktywnych MK, a z ekonomicznego punktu widzenia zysk w postaci wzrostu turystyki poniosły by miasta na liniach przyjmujących, a samo utrzymanie parowozu nie powinno stanowić problemu - wszak były by to pociągi retro z odrębnymi stawkami za przejazdy. Lokomotywownie w wyżej wskazanych miastach posiadają większość urządzeń niezbędnych do obsługi parowozów (niektóre wymagają drobnego remontu) - a i utrzymanie większej liczby kopciuchów było by wtedy uzasadnione ekonomicznie. Pieniążki leżą na ulicy, wystarczy się tylko po nie schylić . |
Tylko że w tedy trzeba by zrezygnować z planowców w wolsztynie i skończyć z ostatnią czynną parowozownią, na co większość miłośników zareaguje krzykiem, a i pewnie w głowach pkp-betonu takie rozwiązanie nie przejdzie. Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłyby 1-2 czynne parowozy w każdym większym mieście (wojewódzkim) czy w miejscach szczególnie atrakcyjnych turystycznie typu kotlina kłodzka, kotlina jeleniogórska, itp. ... jeżdżące w weekendy, święta czy w sezonie turystycznym (lato+zima dla gór).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:09, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
przecież częściowo tak jest:
- Poznań i Leszno - retra z parowozami z Wolsztyna,
- Kraków i okolice - obsługa z Chabówki,
- Górny Śląsk - retra z Chabówki,
- Trójmiasto - Costerina z parowozem delegowanym z Wolsztyna,
- Warszawa - wąskie tory w Sochaczewie,
- Wrocław - pociągi do Jelcza z TKt oraz GWR,
- inne miasta - pociąg do historii np. Świdnica będzie gościć taki pociąg w najbliższy weekend,
- inne wąskie tory z parowozami zlokalizowane w paru bardzo atrakcyjnych miejscach w Polsce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|