Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1985




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa / Wydminy

PostWysłany: Pon 22:51, 06 Wrz 2010    Temat postu:

A wiadomo coś o rzeczywistym stanie OL49-3?
Widziałem ją jakoś 2-3 dni przed transportem do Białegostoku - muszę przyznać, że ogólnie z zewnątrz prezentowałą się naprawdę imponująco!!!
Nie wiem tylko jak ''środek'' ???

Acha - przed transportem miała wszystko, oprócz prawego reflektora przedniego, a w dniu transportu ani tabliczek, ani reflektorów...
Stojący w ełckiej szopie Ty2-1279 też został ogołocony z tabliczek itp...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 10:22, 07 Wrz 2010    Temat postu:

I tu wychodzi temat rejestrowania taboru w rejestrze zabytków. Nie rozumiem dlaczego rejestruje się "hurtem" Ty-2, które pełniły rolę kotła, a zapomniało się o Ol49-3, która jest w miarę dobrym stanie, oraz o wagonach osobowych, które stacjonowały w Ełku. Czy ktoś wie czy ten tabor jest w rejestrze zabytków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 10:52, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Maciej96 napisał:
I tu wychodzi temat rejestrowania taboru w rejestrze zabytków. Nie rozumiem dlaczego rejestruje się "hurtem" Ty-2, które pełniły rolę kotła, a zapomniało się o Ol49-3, która jest w miarę dobrym stanie, oraz o wagonach osobowych, które stacjonowały w Ełku.


Będę złośliwy... Bo to tabor PKP Cargo S.A., a nie PKP S.A., którego tak niektórzy nienawidzą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1985




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa / Wydminy

PostWysłany: Wto 13:56, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Kilka informacji o Ełku - bywam tam czasem - chociaż bardzo rzadko, ale jednak...

W ełckiej szopie stały Ol49-3, Ty2-1279 + 2 wagony, ale nie osobowe, tylko typowo ''sypialne'' - niestety kompletnie zdewastowane - o ile połamane ławeczki, zdekompletowane łóżka, powybijane szyby można nazwać dewstacją kompletną... Moim zdaniem tak - niedługo mogę być w posiadaniu fotek tych wagonów - również środka - ale to za jakiś czas.
Przy szopie stał również SN61 - niestety numeru nie pamiętam, a na zdjęciach nie jest on widoczny... Jeżeli ktoś byłby zainteresowany tymi fotkami podeślę na e-mail.

Obecnie w szopie stoi ogołocony Ty2-1279, który nie wiem kiedy ostatni raz był pod para, ale pamiętam pociąg specjalny w 1998roku - Węgorzewo-Kętrzyn - właśnie wspomniane wcześniej wagony + Ty2!

Ol49-3 pod parą ostatni raz jakoś w 2000 roku z pociągiem turystycznym Ełk-Stare Juchy - Ełk oraz podczas nagrań serialu ''Siedlisko'' - nie wiem czy ktoś kojarzy, ale to był odcinek, w którym bohaterowie udają się na Pasterkę - PAROWOZEM - czekam na ponowną emisję tego serialu - na 100% nagram ten odcinek Smile

Podobno ''3'' była też na któymś z Pikników Country w Mrągowie, ale daty nie pamiętam. Opowiadał mi o tym dyspozytor Ełckiej szopy, którego kiedyś nie omieszkałem odwiedzić Smile

PS : Podobno w Białymstoku miały się odbywać oględziny i sprawdzanie skrzyni ogniowej ''trójki'' - Czy ktoś coś o tym wie?

A SN61 miał numer 133 !!!! Smile Przypomniałem sobie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michal1985 dnia Wto 14:00, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 17:01, 07 Wrz 2010    Temat postu:

Jeśli ktoś jest zainteresowany bliżej skansenem w Ełku, to pewnie chętnie obejrzy w miarę aktualne zdjęcia tego co tam pozostało do dnia dzisiejszego. [link widoczny dla zalogowanych]. Zdjęcia z Ełku zostały wykonane na początku lipca tego roku, natomiast dwa ostatnie, z lokomotywowni w Białymstoku, pochodzą z końca lipca Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:55, 17 Lis 2010    Temat postu:

Flagowi i sympatyczni maszyniści przeszli na emeryturę . Zostało chyba pięciu i jeden parowóz , zresztą nie cargowski. Gdyby nastapił cud i wylew kasy na szopę to i tak nie ma personelu. Pozamiatane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ok1-359




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 14:56, 17 Lis 2010    Temat postu:

Ośmiu a nie pięciu Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ok1-359 dnia Śro 15:05, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:35, 17 Lis 2010    Temat postu:

Michal1985 napisał:


Obecnie w szopie stoi ogołocony Ty2-1279

http://www.youtube.com/watch?v=qWBhH-_cl-k&feature=related
Z tego co widać to parowóz nie jest ogołocony ale byc moze najlepiej zachowanym z zimnych Ty2.Ciekawe co dalej..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KubaRally2 dnia Śro 22:37, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Czw 9:22, 18 Lis 2010    Temat postu:

Ok1-359 napisał:
Ośmiu a nie pięciu Wink

Siedmiu (bo ten ósmy raczej nie wróci)... a w przyszłym roku będzie może nawet i czterech.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 0:49, 11 Gru 2010    Temat postu:

Panie Czesławie , Panie Kazimierzu. Dziękuję w imieniu swoim, żony i dzieci za niezapomniane chwile i SUPER SYMPATYCZNE KONTAKTY. Pozostaje w nadziei na spotkania przy czymś przyjemnym dla duszy i PODNIEBIENIA. NIECH PARA BĘDZIE ZNAMI.
Janek- Łódź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Sob 15:40, 11 Gru 2010    Temat postu:

Ciekawe kto dalej będzie jezdził? Zastępców brak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Sob 16:04, 11 Gru 2010    Temat postu:

John C. napisał:
Panie Czesławie , Panie Kazimierzu.

Najlepsza pod każdym względem Drużyna z jaką miałem przyjemność! Wszystkiego dobrego podczas zasłużonego odpoczynku Panowie. Pozdrawiam gorąco ze Śląska!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Sob 14:58, 15 Sty 2011    Temat postu:

łysy napisał:
DoT napisał:

No i teraz również pozwolę sobie na trochę złośliwej logiki. Oczywiście, że się nie nadaje bo pół roku temu ukończono naprawę w Gnieźnie. A do tego sporo czasu stała na naprawę cylindrów. To jaka była jakość tej naprawy? No i co źle wykombinowałem?



Zgadzam się w 100% Naprawa była przeprowadzona marnie. I każdy sobie zdaje z tego sprawę. Ale również samo utrzymanie jest bardzo kiepskie. Robi się tylko te rzeczy które już definitywnie mogą zakłócić jazdę. Reszta sama się zrobi bądź odwali się kolejną mistrzowską robotę typu przytkanie szmatą/zaklepanie młotkiem/w najlepszym przypadku chaotyczne pospawanie. Tyle że te mało ważne rzeczy później się kumulują. I co? I takie drobiazgi składają się właśnie na opisywany przeze mnie stan.


Również zgadzam się w 100%. Naprawy w Lesznie też przeprowadzane są marnie (co świetnie odzwierciedla stan techniczny Pm36-2), a naprawy bieżące w Wolsztynie także wykonywane są beznadziejnie, nie usuwane są nawet jak widać usterki które mogą zakłócić jazdę (bo czym wytłumaczyć 3 awarie jednego parowozu podczas trzech kolejnych wyjazdów z pociągiem jak to widzieliśmy wiosną z Pt47 i podobne sytuacje mające miejsce obecnie). Niestety ale jeśli nie nastąpi jakaś radykalna zmiana całokształtu funkcjonowania parowozowni to jest to prawdopodobnie ostatni rok jej pracy (a właściwie pół roku, do czasu końca ważności rewizji Pt47 i Ol49 które z resztą i tak stoją więcej niż jeżdżą). O ile taka Pt47-65 jeszcze nie tak niedawno była niemal niezawodna, o tyle teraz wcale się nie zdziwię jeśli nawet nie zostanie zakwalifikowana do RZ.

Jakoś ciekawe że Chabówka radzi sobie z naprawami (nie chodzi mi tu o bieżące bo wiadomo że jak w ruchu planowym to i usterek więcej ale mają więcej maszyn z ważną rewizją). I tam parowozy są szanowane. Kumpel ma paru znajomych w skansenie w Chabówce, wg ludzi tam pracujących po tym jak Ol49-100 pracowała przez jakiś czas w Wolsztynie była tak zaniedbana że nie nadawała się do jazdy bez solidnego "przeglądu".

Foto Ol49-59 wykonane 30 maja 2009 r. (więc pół roku po naprawie głównej, oto jak się "wykonuje naprawy bieżące": [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Sob 15:21, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:44, 15 Sty 2011    Temat postu:

Nie sądzę aby przykład Pm36-2 był najtrafniejszym dowodem jakości napraw w Lesznie. Przede wszystkim dlatego, że naprawa Pm36-2 miała "nieco inny" zakres niż normalna naprawa okresowa. Powiedziałbym raczej, że zdecydowany wpływ na jej stan techniczny ma jej utrzymanie i użytkowanie w Wolsztynie. O tym właśnie utrzymaniu również w przypadku Pt47-65 mowa jest powyżej.
krzychu12231 napisał:
Niestety ale jeśli nie nastąpi jakaś radykalna zmiana całokształtu funkcjonowania parowozowni to jest to prawdopodobnie ostatni rok jej pracy
Niestety i tu trzeba się zgodzić. I co najlepsze, będzie to "na życzenie" pracowników parowozowni. W Chabówce nie mają ruchu planowego, nie są "ostatnią czynną na świecie parowozownią", a mimo to potrafią dbać o "swoje miejsce pracy". I obym się mylił, ale kto wie czy z tego powodu Chabówka nadal będzie funkcjonować, a najsłynniejsza czynna parowozownia stanie się "zimnym skansenem".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:08, 15 Sty 2011    Temat postu:

Pozwole sobie na uwagę że pracownicy Parowozowni mieli i mają swoich przełożonych i nadzór. Tam prosze szukać przyczyn degrengolady wielkopolskiej perełki i odwalic się od szeregowych pracowników . Jaka dyrekcja takie doły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 10 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin