|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Pon 22:51, 06 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A wiadomo coś o rzeczywistym stanie OL49-3?
Widziałem ją jakoś 2-3 dni przed transportem do Białegostoku - muszę przyznać, że ogólnie z zewnątrz prezentowałą się naprawdę imponująco!!!
Nie wiem tylko jak ''środek'' ???
Acha - przed transportem miała wszystko, oprócz prawego reflektora przedniego, a w dniu transportu ani tabliczek, ani reflektorów...
Stojący w ełckiej szopie Ty2-1279 też został ogołocony z tabliczek itp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciej96
Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 10:22, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
I tu wychodzi temat rejestrowania taboru w rejestrze zabytków. Nie rozumiem dlaczego rejestruje się "hurtem" Ty-2, które pełniły rolę kotła, a zapomniało się o Ol49-3, która jest w miarę dobrym stanie, oraz o wagonach osobowych, które stacjonowały w Ełku. Czy ktoś wie czy ten tabor jest w rejestrze zabytków?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 10:52, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Maciej96 napisał: | I tu wychodzi temat rejestrowania taboru w rejestrze zabytków. Nie rozumiem dlaczego rejestruje się "hurtem" Ty-2, które pełniły rolę kotła, a zapomniało się o Ol49-3, która jest w miarę dobrym stanie, oraz o wagonach osobowych, które stacjonowały w Ełku. |
Będę złośliwy... Bo to tabor PKP Cargo S.A., a nie PKP S.A., którego tak niektórzy nienawidzą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal1985
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa / Wydminy
|
Wysłany: Wto 13:56, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kilka informacji o Ełku - bywam tam czasem - chociaż bardzo rzadko, ale jednak...
W ełckiej szopie stały Ol49-3, Ty2-1279 + 2 wagony, ale nie osobowe, tylko typowo ''sypialne'' - niestety kompletnie zdewastowane - o ile połamane ławeczki, zdekompletowane łóżka, powybijane szyby można nazwać dewstacją kompletną... Moim zdaniem tak - niedługo mogę być w posiadaniu fotek tych wagonów - również środka - ale to za jakiś czas.
Przy szopie stał również SN61 - niestety numeru nie pamiętam, a na zdjęciach nie jest on widoczny... Jeżeli ktoś byłby zainteresowany tymi fotkami podeślę na e-mail.
Obecnie w szopie stoi ogołocony Ty2-1279, który nie wiem kiedy ostatni raz był pod para, ale pamiętam pociąg specjalny w 1998roku - Węgorzewo-Kętrzyn - właśnie wspomniane wcześniej wagony + Ty2!
Ol49-3 pod parą ostatni raz jakoś w 2000 roku z pociągiem turystycznym Ełk-Stare Juchy - Ełk oraz podczas nagrań serialu ''Siedlisko'' - nie wiem czy ktoś kojarzy, ale to był odcinek, w którym bohaterowie udają się na Pasterkę - PAROWOZEM - czekam na ponowną emisję tego serialu - na 100% nagram ten odcinek
Podobno ''3'' była też na któymś z Pikników Country w Mrągowie, ale daty nie pamiętam. Opowiadał mi o tym dyspozytor Ełckiej szopy, którego kiedyś nie omieszkałem odwiedzić
PS : Podobno w Białymstoku miały się odbywać oględziny i sprawdzanie skrzyni ogniowej ''trójki'' - Czy ktoś coś o tym wie?
A SN61 miał numer 133 !!!! Przypomniałem sobie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michal1985 dnia Wto 14:00, 07 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 17:01, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli ktoś jest zainteresowany bliżej skansenem w Ełku, to pewnie chętnie obejrzy w miarę aktualne zdjęcia tego co tam pozostało do dnia dzisiejszego. [link widoczny dla zalogowanych]. Zdjęcia z Ełku zostały wykonane na początku lipca tego roku, natomiast dwa ostatnie, z lokomotywowni w Białymstoku, pochodzą z końca lipca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:55, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Flagowi i sympatyczni maszyniści przeszli na emeryturę . Zostało chyba pięciu i jeden parowóz , zresztą nie cargowski. Gdyby nastapił cud i wylew kasy na szopę to i tak nie ma personelu. Pozamiatane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ok1-359
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 14:56, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ośmiu a nie pięciu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ok1-359 dnia Śro 15:05, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaRally2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:35, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Michal1985 napisał: |
Obecnie w szopie stoi ogołocony Ty2-1279
|
http://www.youtube.com/watch?v=qWBhH-_cl-k&feature=related
Z tego co widać to parowóz nie jest ogołocony ale byc moze najlepiej zachowanym z zimnych Ty2.Ciekawe co dalej..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KubaRally2 dnia Śro 22:37, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej T.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Czw 9:22, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ok1-359 napisał: | Ośmiu a nie pięciu |
Siedmiu (bo ten ósmy raczej nie wróci)... a w przyszłym roku będzie może nawet i czterech.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
John C.
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 0:49, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Panie Czesławie , Panie Kazimierzu. Dziękuję w imieniu swoim, żony i dzieci za niezapomniane chwile i SUPER SYMPATYCZNE KONTAKTY. Pozostaje w nadziei na spotkania przy czymś przyjemnym dla duszy i PODNIEBIENIA. NIECH PARA BĘDZIE ZNAMI.
Janek- Łódź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Sob 15:40, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ciekawe kto dalej będzie jezdził? Zastępców brak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Borat
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Kazachstan
|
Wysłany: Sob 16:04, 11 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
John C. napisał: | Panie Czesławie , Panie Kazimierzu. |
Najlepsza pod każdym względem Drużyna z jaką miałem przyjemność! Wszystkiego dobrego podczas zasłużonego odpoczynku Panowie. Pozdrawiam gorąco ze Śląska!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Sob 14:58, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
łysy napisał: | DoT napisał: |
No i teraz również pozwolę sobie na trochę złośliwej logiki. Oczywiście, że się nie nadaje bo pół roku temu ukończono naprawę w Gnieźnie. A do tego sporo czasu stała na naprawę cylindrów. To jaka była jakość tej naprawy? No i co źle wykombinowałem? |
Zgadzam się w 100% Naprawa była przeprowadzona marnie. I każdy sobie zdaje z tego sprawę. Ale również samo utrzymanie jest bardzo kiepskie. Robi się tylko te rzeczy które już definitywnie mogą zakłócić jazdę. Reszta sama się zrobi bądź odwali się kolejną mistrzowską robotę typu przytkanie szmatą/zaklepanie młotkiem/w najlepszym przypadku chaotyczne pospawanie. Tyle że te mało ważne rzeczy później się kumulują. I co? I takie drobiazgi składają się właśnie na opisywany przeze mnie stan.
|
Również zgadzam się w 100%. Naprawy w Lesznie też przeprowadzane są marnie (co świetnie odzwierciedla stan techniczny Pm36-2), a naprawy bieżące w Wolsztynie także wykonywane są beznadziejnie, nie usuwane są nawet jak widać usterki które mogą zakłócić jazdę (bo czym wytłumaczyć 3 awarie jednego parowozu podczas trzech kolejnych wyjazdów z pociągiem jak to widzieliśmy wiosną z Pt47 i podobne sytuacje mające miejsce obecnie). Niestety ale jeśli nie nastąpi jakaś radykalna zmiana całokształtu funkcjonowania parowozowni to jest to prawdopodobnie ostatni rok jej pracy (a właściwie pół roku, do czasu końca ważności rewizji Pt47 i Ol49 które z resztą i tak stoją więcej niż jeżdżą). O ile taka Pt47-65 jeszcze nie tak niedawno była niemal niezawodna, o tyle teraz wcale się nie zdziwię jeśli nawet nie zostanie zakwalifikowana do RZ.
Jakoś ciekawe że Chabówka radzi sobie z naprawami (nie chodzi mi tu o bieżące bo wiadomo że jak w ruchu planowym to i usterek więcej ale mają więcej maszyn z ważną rewizją). I tam parowozy są szanowane. Kumpel ma paru znajomych w skansenie w Chabówce, wg ludzi tam pracujących po tym jak Ol49-100 pracowała przez jakiś czas w Wolsztynie była tak zaniedbana że nie nadawała się do jazdy bez solidnego "przeglądu".
Foto Ol49-59 wykonane 30 maja 2009 r. (więc pół roku po naprawie głównej, oto jak się "wykonuje naprawy bieżące": [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Sob 15:21, 15 Sty 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DoT
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:44, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę aby przykład Pm36-2 był najtrafniejszym dowodem jakości napraw w Lesznie. Przede wszystkim dlatego, że naprawa Pm36-2 miała "nieco inny" zakres niż normalna naprawa okresowa. Powiedziałbym raczej, że zdecydowany wpływ na jej stan techniczny ma jej utrzymanie i użytkowanie w Wolsztynie. O tym właśnie utrzymaniu również w przypadku Pt47-65 mowa jest powyżej.
krzychu12231 napisał: | Niestety ale jeśli nie nastąpi jakaś radykalna zmiana całokształtu funkcjonowania parowozowni to jest to prawdopodobnie ostatni rok jej pracy | Niestety i tu trzeba się zgodzić. I co najlepsze, będzie to "na życzenie" pracowników parowozowni. W Chabówce nie mają ruchu planowego, nie są "ostatnią czynną na świecie parowozownią", a mimo to potrafią dbać o "swoje miejsce pracy". I obym się mylił, ale kto wie czy z tego powodu Chabówka nadal będzie funkcjonować, a najsłynniejsza czynna parowozownia stanie się "zimnym skansenem".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Panewka
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:08, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Pozwole sobie na uwagę że pracownicy Parowozowni mieli i mają swoich przełożonych i nadzór. Tam prosze szukać przyczyn degrengolady wielkopolskiej perełki i odwalic się od szeregowych pracowników . Jaka dyrekcja takie doły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|