Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emillex




Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 21:35, 14 Lut 2011    Temat postu:

A co ten parowóz będzie ciągnął? Szynobus? Tego Elfa co przyjedzie rychle w PESY? Przecież KW nie posiadają wagonów, a tym bardziej tych oliwkowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 1:03, 15 Lut 2011    Temat postu:

Emillex napisał:
A co ten parowóz będzie ciągnął? Szynobus? Tego Elfa co przyjedzie rychle w PESY? Przecież KW nie posiadają wagonów, a tym bardziej tych oliwkowych.


Ciebie pociągnie... Chłopie, czy naprawdę najwążniejszym problemem jest kolor wagonów?? Cargo może dać do naprawy swoje ryflaki, KW może wynająć wagony od PR (nawet oliwkowe Bipy, jak robi to Arriva). Więc w czym problem??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Czw 18:24, 21 Mar 2013    Temat postu:

No cóż... w 2017 roku nasz ,,Mecenas zabytków'' na spółę z kilkoma pierdzistołkami likwiduje ruch planowy: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:33, 21 Mar 2013    Temat postu:

Tp4 napisał:
No cóż... w 2017 roku nasz ,,Mecenas zabytków'' na spółę z kilkoma pierdzistołkami likwiduje ruch planowy: [link widoczny dla zalogowanych]


A do czego ci ten ruch planowy? Żeby wykurzyć resztki pasażerów które ostały się na tej linii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:54, 21 Mar 2013    Temat postu:

Tp4 chyba myślał że ta parowozownia i jej pociągi planowe to jak WOŚP, do końca świata i o jeden dzień dłużej Razz
A na serio, i tak się dziwie, że jeszcze do 2017 roku chcą trzymać przy życiu ten grajdołek... Ale jak widać, nie tylko "planowce" poszły z planu spółki, też 5 czynnych maszyn zamieniono na 3 czynne. Lepiej tak niż wcale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MatysJ dnia Czw 21:58, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Pią 7:44, 22 Mar 2013    Temat postu:

Już nie można nic zakomunikować...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 12:57, 22 Mar 2013    Temat postu:

Co by nie było - najciekawsza jest prognoza pracy przewozowej związanej z pociągami turystycznymi. Biznesplan zakłada (widoczny na prezentacji) start z poziomu 25 000 pockm w przyszłym roku i wzrosty w perspektywie kolejnych lat. Jeżeli komuś nie chce się liczyć, to podpowiem, że w tym roku, o ile wszystko pojedzie zgodnie z zapowiedziami, pociągi takie przejadą ok. 7 000 km - liczę tu zamówienia turkola i nasze (TPWP) plany. Czy wartość ta nie jest przypadkiem przesadzona? Jeżeli te prognozy się nie sprawdzą (a dałbym sobie nawet coś uciąć, że nie), to skąd wziąć pieniądze na załatanie dziury (mniej pociągów = mniejsze wpływy)? Nikt się tym póki co nie przejmuje, ale piszę to tu i teraz, żeby potem nie było płaczu.
Inna sprawa, że najpóźniej na przełomie lata i jesieni ostatecznie "wychodzi" jedna oelka. Parowozownia zostanie więc z jednym czynnym parowozem. I co dalej?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Pią 13:00, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 14:02, 22 Mar 2013    Temat postu:

Zaorano kilka fajnych maszyn a teraz koszty ich uruchomienia to niezła kasa. Więc tłuką same Ol i trwa odbudowa Pt47 zajeżdżonej na maksa. Gdzieniegdzie mozna poczytac przecieki w jakim stanie trafiła do Chabówki. Na szczęście radość herbaciaży nie potrwa długo. Propo głównego wątku czyli rosnącej perspektywy turystyki. Za cene 230 zeta to owszem można pojechać historycznym składem raz do roku na fotki i koniec. Pozostają pociagi dla wszystkich. No dobrze , tylko one maja też generalnie stałą klijentelę i ile razy pojadą w te same miejsca. Chyba że Spółka ma asa w rękawie , ale narazie od sierpnia z jednym parowozem to szału nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:29, 23 Mar 2013    Temat postu:

Moim zdaniem ta spółka powinna zainwestować w naprawę unikatów, Tr5, Ok1, Ok22 (chociaż w przypadku tego czajnika byłoby to trudniejsze), to są parowozy które powinny być pod parą, i ewentualnie jedna Oelka albo Petucha do prowadzenia cięższych pociągów. Nie wiem co trzeba naprawiać w Ok1-359 i ile by to kosztowało, ale ogólnie wiadomo że też mogłaby prowadzić pociągi planowe. Ale to tylko moje zdanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Sob 15:19, 23 Mar 2013    Temat postu:

Wyliczenia na przedstawionych wykresach to chyba są w sferze pobożnych życzeń. Biorąc pod uwagę wartości przychodów podane formie wykresu Nr 2, wynoszące 1.885.000 zł (milion osiemset osiemdziesiąt pięć złotych) w ciągu roku (od połowy 2013r. do połowy 2014r.) prosty rachunek wykazuje, że należałoby w tym czasie zorganizować 20 pociągów turystycznych. Liczę tu, że każdy pociąg będzie miał 5 wagonów po 80 pasażerów płacących za taką przyjemność po 230 zł (5x80x230=92.000 zł). Oczywiście, o ile do czerwca 2013r takowa Spółka w ogóle powstanie i podejmie działalność operacyjną. Jeżeli na takich hurraoptymistycznych założeniach ma się opierać ta cała "analiza finansowa" działalności Spółki to marnie widzę już jej początek, nie mówiąc o dalszej przyszłości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wisnia




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:27, 23 Mar 2013    Temat postu:

ty45408 napisał:
Wyliczenia na przedstawionych wykresach to chyba są w sferze pobożnych życzeń. ....... Jeżeli na takich hurraoptymistycznych założeniach ma się opierać ta cała "analiza finansowa" działalności Spółki to marnie widzę już jej początek, nie mówiąc o dalszej przyszłości.
Słusznie ty45408 wspomina o dalszej przyszłości. O dalszą przyszłość właśnie należy pytać!!!
Ja widzę to tak - huraoptymistyczny biznesplan ma posłużyć przekonaniu radnych i powołaniu spółki. Ci którzy są za będą mieli spółkę, a ci którzy są przeciw (dofinansowywaniu parowozowni) będą mieli zagwarantowane że za 3 lata UMWW przestanie dokładać pieniądze.

Problem polega tylko na tym, że jak wcześniej powiedziano, wyliczenia biznesplanu są z kosmosu, więc w roku 2017 zacznie brakować pieniędzy. No i co wtedy powiedzą udziałowcy? Kto zgadnie?
Przykro nam bardzo, zrobiliśmy wszystko co było możliwe, nawet powołaliśmy spółkę, ale jak widać to wszystko na nic. Dalsze funcjonowanie parowozowni przyniesie jeszcze większe straty.

Zastanawiające jest, że nikt z przyszłych udziałowców nie widzi problemu wirtualnych pockm już od roku 2014!!! Marszałkowi i Cargo się nie dziwię bo ci pozbywają się problemu, ale zaprzestanie prowadzenia ruchu planowego dla Burmistrz i Starosty oznacza pozbycie się największej atrakcji Wolsztyna. Przecież parowozowni z ruchem turystycznym mamy kilka nawet w naszym kraju.

Słusznie pisze AndrzejT, że nikt się tym nie przejmuje. Minęło kilka dni od zaprezentowania tego pomysłu (biznesplanu) i w prasie czytamy, że powołanie spółki prawie pewne.
Jedyna nadzieja w miłośnikach i stowarzyszeniach takich jak TPWP, które zawsze protestowało przeciwko durnym pomysłom decydentów kolejowych. Ciekawe kiedy TPWP wystosuje jakiś list protestacyjny lub analizę pokazującą prawdziwe wyliczenia. Mam nadzieję, że AndrzejT jako Prezes TPWP nie ograniczy się do protestu w postaci jednego postu na niniejszym forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 12:21, 24 Mar 2013    Temat postu:

Towarzystwo Przyjaciół "Wolsztyńskiego Parowozu" nic nie wystosuje , podejrzewam, bo z kim ma się bić?. Jest traktowane jak zwykły , każdy inny Podmiot który zamawia pociągi i jest dojone jak każdy inny. Nazwa do niczego nie upoważnia w PKP a ma jeszcze problemy jak jaśnie pan mechanik nie zaleje panewek......

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Nie 12:27, 24 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wisnia




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:00, 24 Mar 2013    Temat postu:

TPWP występowało do różnych instytucji (nie tylko PKP) oraz mediów w sprawie poprawy działania parowozowni oraz wypracowania odpowiedniej strategii na dłuższy okres. Teraz opracowano na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego biznesplan (jeśli tak to można nazwać), który w żaden sposób nie ma pokrycia w rzeczywistości, ale może stać się podstawą poważnych decyzji.

No to kto jak nie TPWP w imieniu miłośników może zaprotestować przeciw takim bzdurom, przeciwko jawnemu wprowadzaniu w błąd ludzi, którzy mają zdecydować co będzie dalej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 11:14, 25 Mar 2013    Temat postu:

Wisnia napisał:
TPWP występowało do różnych instytucji (nie tylko PKP) oraz mediów w sprawie poprawy działania parowozowni oraz wypracowania odpowiedniej strategii na dłuższy okres.

Zgadza się, ale proszę zauważyć, że generalnie nikt się tym nigdy nie przejął. Chyba tylko w jednym przypadku nasze działania przyniosły jakiś efekt - chodzi mi o decyzję kasacyjną poznańskich ryflaków. Dzięki małemu zamieszaniu, jakie narobiliśmy, przynajmniej wyraźnie zostało powiedziane, że wagony te pocięte nie będą. No ale co z tego? Stoją dalej tak jak stały...

Wisnia napisał:
Teraz opracowano na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego biznesplan (jeśli tak to można nazwać), który w żaden sposób nie ma pokrycia w rzeczywistości, ale może stać się podstawą poważnych decyzji.

No to kto jak nie TPWP w imieniu miłośników może zaprotestować przeciw takim bzdurom, przeciwko jawnemu wprowadzaniu w błąd ludzi, którzy mają zdecydować co będzie dalej?

Z jednej strony masz rację, ale z drugiej trzeba zadać sobie pytanie: co jak nie spółka? Jeżeli Marszałek nie chce dalej dawać pieniędzy (a od tego się zaczęło), to parowozownia przy obecnym podejściu jej właściciela mogłaby zakończyć działalność już teraz. I wcale nie ma się co oburzać, bo zmuszać kogoś do łożenia na coś, na co nie musi (co nie przynosi mu zysków), nie da się i tyle. Powiat i Gmina nie mają takich budżetów, żeby dawać tyle, ile by było trzeba.
Co do biznesplanu, to ja tam tego nie wiem, ale czy nie mogło być tak, że Marszałek powiedział, że na przyszły rok ma X zł, na 2015 Y zł, na 2016 Z zł, a za trzy już nie da nic i pod to proszę mi zrobić biznesplan? Może takie spojrzenie na sprawę skieruje Wasze myśli na trochę inne tory. Jednym słowem - czy nie jest tak, że w obecnej sytuacji powołanie spółki (nawet z niedopracowanym biznesplanem bez perspektyw na jego dopracowanie) nie będzie wyborem mniejszego zła? W każdym razie moje uwagi do biznesplanu przedstawiłem osobiście na Komisji Budżetowej Rady Miejskiej w Wolsztynie w lutym. Zostały one załączone do protokołu z tej komisji, który można przeczytać tutaj --> [link widoczny dla zalogowanych] (punkt 4 podpunkt 5). Sprawą zainteresowała się też TV Wielkopolska. Materiał można obejrzeć tutaj --> [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Pon 11:18, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:13, 25 Mar 2013    Temat postu:

Andrzej T. napisał:
(...)czy nie jest tak, że w obecnej sytuacji powołanie spółki (nawet z niedopracowanym biznesplanem bez perspektyw na jego dopracowanie) nie będzie wyborem mniejszego zła?

To chyba oczywiste, że w biznesplanie nie założą, że spółka będzie przynosić same straty. Ale dzięki takiemu biznesplanowi spółka ma szanse na powstanie, co daje gwarancję, że przynajmniej przez kilka kolejnych lat będziemy mogli widzieć parowozy pod parą. Moim zdaniem inicjatywie należy kibicować, a nie krytykować. Inną sprawą jest to, że raczej nie ma szans na osiągnięcie z działalności takich przychodów, jakie w dniu dzisiejszym są zakładane, ale to problem (w dodatku przyszły) wspólników spółki Parowozownia Wolsztyn Sp. z o. o.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 13 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin