|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 14:21, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
bydgoszcz_waskotorowa napisał: |
Dziwi taka decyzja, skoro wczoraj przytargano Ol49-69 z Leszna z naprawy okresowej, |
Nie znaczy to, że parowóz jest już po przeglądzie okresowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Czw 14:10, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Skąd w ogóle info, że Ol49-69 wróciła z naprawy okresowej? To była raczej naprawa awaryjna bo póki co przedłużona rewizja Ol49-69 jest ważna.
Natomiast ponawiam pytanie, bo widzę że każdy kto coś wie unika odpowiedzi: DO KIEDY ważna jest przedłużona rewizja Ol49-59??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Czw 14:10, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 20:01, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | To była raczej naprawa awaryjna bo póki co przedłużona rewizja Ol49-69 jest ważna.
|
Nie, był to zwykły przegląd okresowy, podczas którego trzeba było przelać panewkę osiową pierwszej osi wiązanej, a na wolsztyńskiej zapadni nie da się tego zrobić, więc parowóz pojechał do Leszna. Tyle w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Czw 22:12, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra zgodzę się, naprawę okresową skojarzyłem z rewizją zewnętrzną, bo wg mnie czynności wykonywane w czasie wygaszenia maszyny to przegląda okresowy a nie naprawa okresowa, wszak przy braku awarii nic się nie naprawia, i taką też definicję zawsze spotykałem w literaturze. Ale OK, mój błąd.
Skoro już jesteśmy przy naprawach, to ostatnio miałem okazję rozmawiać z jednym z maszynistów z Wolsztyna, nie chcę pisać kto to bo nie o to mi chodzi, ale w rozmowie na temat dat ważności rewizji jak powiedziałem, że naprawa średnia Ol49-69 wypada na 31 grudnia to stwierdził, że napraw średnich nie wykonuje się już, że są tylko główne i rewizje. A wg mojej wiedzy naprawa średnia to właśnie rewizja zewnętrzna, gdzie jest racja?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Czw 22:16, 10 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Czw 22:49, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | No dobra zgodzę się, naprawę okresową skojarzyłem z rewizją zewnętrzną, bo wg mnie czynności wykonywane w czasie wygaszenia maszyny to przegląda okresowy a nie naprawa okresowa, wszak przy braku awarii nic się nie naprawia, i taką też definicję zawsze spotykałem w literaturze. Ale OK, mój błąd. |
Przepraszam, zupełnie nie rozumiem co tu napisano.
krzychu12231 napisał: | Skoro już jesteśmy przy naprawach, to ostatnio miałem okazję rozmawiać z jednym z maszynistów z Wolsztyna, nie chcę pisać kto to bo nie o to mi chodzi, ale w rozmowie na temat dat ważności rewizji jak powiedziałem, że naprawa średnia Ol49-69 wypada na 31 grudnia to stwierdził, że napraw średnich nie wykonuje się już, że są tylko główne i rewizje. A wg mojej wiedzy naprawa średnia to właśnie rewizja zewnętrzna, gdzie jest racja? |
Brawo, trafiono na obeznanego w przepisach maszynistę, ma rację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip B.
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: Pon 19:49, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: |
Brawo, trafiono na obeznanego w przepisach maszynistę, ma rację. |
Nie ma NG i NR, tylko odpowiednio P5 i P4.
Pozdrawiam
FB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Wto 15:12, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Stosowałem "dawne nazwy" jako bardziej oddające istotę sprawy, z resztą w DSU też owe dawne nazwy w nawiasach podano.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:26, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Znowu ruch parowozów wstrzymany z powodu awarii 59, ale co się dzieje z 69? Dlaczego nie wchodzi do planu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu12231
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babimost
|
Wysłany: Śro 12:40, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: | Brawo, trafiono na obeznanego w przepisach maszynistę, ma rację. |
Szkoda że każdy kto chce się na tym forum czegoś dowiedzieć traktowany jest jak intruz, a pytania na temat obecnych dat rewizji i innych aktualnych kwestii są większości zlewane....
W różnej literaturze trafiałem że rewizja zewnętrzna to to samo co naprawa średnia, na stronie parowozy.com.pl również:
"Naprawa Średnia - "S" (Rewizja zewnętrzna Rz)"
Zakładam więc że jeśli nawet teraz tak nie jest to kiedyś tak było, a jeśli coś się zmieniło to bym się chciał dowiedzieć kiedy i co zmiana nazwy pociągnęła za sobą, jednozdaniowe odpowiedzi typu "Tak jest bo tak" mnie zupełnie nie interesują. Z tego co czytałem w temacie o współczesnej eksploatacji parowozów są na tym forum ludzie z ogromną wiedzą którzy jednocześnie chętnie się nią dzielą i na odpowiedź takich osób liczę, będę bardzo wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 12:42, 16 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 13:00, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
krzychu12231 napisał: | t-o napisał: | Brawo, trafiono na obeznanego w przepisach maszynistę, ma rację. |
Szkoda że każdy kto chce się na tym forum czegoś dowiedzieć traktowany jest jak intruz, a pytania na temat obecnych dat rewizji i innych aktualnych kwestii są większości zlewane....
|
Zrobienie przyjemności pytającemu czasami może kosztować zbyt dużo... Ot premię, albo niezbyt dobrowolne rozstanie się z dotychczasowym pracodawcą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 19:16, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | krzychu12231 napisał: | t-o napisał: | Brawo, trafiono na obeznanego w przepisach maszynistę, ma rację. |
Szkoda że każdy kto chce się na tym forum czegoś dowiedzieć traktowany jest jak intruz, a pytania na temat obecnych dat rewizji i innych aktualnych kwestii są większości zlewane....
|
Zrobienie przyjemności pytającemu czasami może kosztować zbyt dużo... Ot premię, albo niezbyt dobrowolne rozstanie się z dotychczasowym pracodawcą. |
Choć wyjaśniłeś w czym rzecz to nadal nie mogę pojąć absurdalnego postępowania "pracodawcy" (w domyśle - obecni włodarze PKP Cargo) na temat informowania zainteresowanych kolejnictwem odnośnie terminów rewizji, napraw itp. Co w tym temacie jest takiego tajnego i wręcz zagrażającego bytowi PKP Cargo, że ujawnienie tych dat może być karane nawet wyrzuceniem z pracy??? Trochę już żyję na tym świecie i wiem, że dawniej na każdym parowozie wymalowany był termin i rodzaj ostatniej i następnej naprawy, mimo istnienia cenzury, mimo tajności wszystkiego co było możliwe, mimo mnogości zakazów informowania dotyczących wszelkich dziedzin gospodarki, a kolei w szczególności. To co obecnie słyszę jest po prostu paranoją!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 19:56, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Trochę już żyję na tym świecie i wiem, że dawniej na każdym parowozie wymalowany był termin i rodzaj ostatniej i następnej naprawy, mimo istnienia cenzury, mimo tajności wszystkiego co było możliwe, mimo mnogości zakazów informowania dotyczących wszelkich dziedzin gospodarki, a kolei w szczególności. To co obecnie słyszę jest po prostu paranoją! |
Pewnie żyje na świecie trochę krócej, ale zdaje mi się, że na budce maszynisty był: przydział do DOKP, przydział do lokomotywowni, nazwisko maszynisty instruktora, data rodzaj i miejsce wykonania ostatniej naprawy okresowej.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ty45408
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: Śro 20:17, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
t-o napisał: |
nazwisko maszynisty instruktora
|
Nie widziałem nigdy czegoś takiego na budce maszynisty w latach 50-tych ub. wieku, mimo fascynacji parowozami i interesowania się ich budową i szczegółami konstrukcji.
Pozdrawiam również serdecznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbychu
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:33, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: | Choć wyjaśniłeś w czym rzecz to nadal nie mogę pojąć absurdalnego postępowania "pracodawcy" (w domyśle - obecni włodarze PKP Cargo) na temat informowania zainteresowanych kolejnictwem odnośnie terminów rewizji, napraw itp. Co w tym temacie jest takiego tajnego i wręcz zagrażającego bytowi PKP Cargo, że ujawnienie tych dat może być karane nawet wyrzuceniem z pracy??? |
No jak to co? Przecież taką informację od razu by wykorzystała konkurencja, zarzucając rynek swoimi parowozami w sekundę po upływie terminu dopuszczenia do ruchu parowozów z Wolsztyna.
zbychu napisał: | Znowu ruch parowozów wstrzymany z powodu awarii 59, ale co się dzieje z 69? Dlaczego nie wchodzi do planu? |
A za takie pytania to powinniście od razu dawać bana na forum i wilczy bilet na wszystkie pociągi i imprezy z parowozami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t-o
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stąd
|
Wysłany: Śro 22:10, 16 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
ty45408 napisał: |
Nie widziałem nigdy czegoś takiego na budce maszynisty w latach 50-tych ub. wieku |
Mówiąc dawniej akurat miałem na myśli lata 70-te XX wieku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|