|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaros
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: Pią 10:34, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam , co do Skierniewic...odwiedziłem Skierki w ramach dni otwartych 2 razy w odstępie roku...porównując te same eksponaty żal patrzeć jak się przez 12 m-cy zdegradowały i sama szopa też...widomo, fatalny stan dachu...ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 10:59, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jaros napisał: | ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie... |
Ja aż tak bym nie dramatyzował... W wielu skansenach, także zagranicznych, tabor stoi pod chmurką i się do tej pory nie rozpadł. Brak szczelnego dachu oczywiście jest problemem - zważywszy, że ostatni jego remont miał zapewne miejsce w latach jeszcze 1960. Przyspiesza on na pewno degradację eksponatów. Niestety żyjemy w takim kraju w jakim żyjemy i wiele problemów musi rozwiązywać sama, nie posiadająca w końcu etatów, organizacja społeczna. Niemniej jednak na miarę naszych skromnych możliwości staramy się remontować obiekt. W zeszłym roku został naprawiony dach na budynku magazynowym, wymieniona została większość spróchniałych podkładów na obrotnicy (mających blisko 40 lat). Niestety droga do własnego, prywatnego muzeum, jest trudna i ciernista...
I jeszcze jedno - mieliśmy tu nie dawno przykład tego, że wielu miłośników widzi buchający parą parowozik. Nie widzi zaś wymienionych podkładów, dachówek, skoszonych trawników czy naprawionych wagonów.
Mamy nadzieję, że dostrzegając nasze codzienne problemy wspomożesz naszą działalność choćby 1% podatku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pią 11:10, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek Sz
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:17, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jaros napisał: | Witam , co do Skierniewic...odwiedziłem Skierki w ramach dni otwartych 2 razy w odstępie roku...porównując te same eksponaty żal patrzeć jak się przez 12 m-cy zdegradowały i sama szopa też...widomo, fatalny stan dachu...ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie... |
Aż tak źle nie będzie, chłopaki na pewno sobie poradzą
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
para_buch
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:56, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Marek Sz napisał: | jaros napisał: | Witam , co do Skierniewic...odwiedziłem Skierki w ramach dni otwartych 2 razy w odstępie roku...porównując te same eksponaty żal patrzeć jak się przez 12 m-cy zdegradowały i sama szopa też...widomo, fatalny stan dachu...ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie... |
Aż tak źle nie będzie, chłopaki na pewno sobie poradzą |
Samemu napewno jest trudno - razem moglibyśmy zdziałać o wiele więcej... no ale jest jak jest... Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 14:00, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Mamy nadzieję, że dostrzegając nasze codzienne problemy wspomożesz naszą działalność choćby 1% podatku Smile | Obawiam się, że bez buchającego parowozu jednak niewiele ludzi to doceni. No może jeszcze pomógłby sprawny Wittfield.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 14:37, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | Obawiam się, że bez buchającego parowozu jednak niewiele ludzi to doceni. No może jeszcze pomógłby sprawny Wittfield. |
Na razie musi wystarczyć "Steinfurt". Koszt naprawy parowozu to jakieś 100 000 - 150 000 zł. Podobnie z "Wittfeldem". Póki co tej forsy nie mamy, a tą którą mamy musimy ładować w budynki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jorg
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Cieszyński
|
Wysłany: Pią 16:11, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. Od czegoś trzeba zacząć , remont dachów jak najbardziej żeby w przyszłości szło gdzie trzymać odnowione eksponaty. Wystarczy popatrzeć na pyskowicką szopę ,choć to nie wina TOZK . Tak swoją drogą na jakim etapie jest remont silnika waszego wagonu motorowego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 16:16, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Jorg napisał: | Tak swoją drogą na jakim etapie jest remont silnika waszego wagonu motorowego ? |
Prace trwają cały czas - jak się skończą, to napiszemy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pią 17:37, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaktus34
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chabówka
|
Wysłany: Pią 18:25, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | kaktus34 napisał: | Obawiam się, że bez buchającego parowozu jednak niewiele ludzi to doceni. No może jeszcze pomógłby sprawny Wittfield. |
Na razie musi wystarczyć "Steinfurt". Koszt naprawy parowozu to jakieś 100 000 - 150 000 zł. Podobnie z "Wittfeldem". Póki co tej forsy nie mamy, a tą którą mamy musimy ładować w budynki. | Ja to rozumiem. Po co sprawny kopciuch skoro nie będzie miał szopy? Najpierw trzeba zrobić dach (ewentualnie inne prace przy parowozowni, ja nie wiem co bo nie jestem w temacie), a dopiero później można się zająć "Wittfeldem" (to on jest symbolem i "perełką" Skierniewic), a co do kopciuchów to mogą (muszą) poczekać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 18:29, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
kaktus34 napisał: | Najpierw trzeba zrobić dach (ewentualnie inne prace przy parowozowni, ja nie wiem co bo nie jestem w temacie), a dopiero później można się zająć "Wittfeldem" (to on jest symbolem i "perełką" Skierniewic), a co do kopciuchów to mogą (muszą) poczekać. |
Otóż to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 23:10, 16 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel. Kwota którą wymieniłeś to naprawa główna samego kotła. do tego dolicz transport parowozu do miejsca remontu plus rewizję wszystkich innych rzeczy, ich wymianę próby etc.
Pisałeś, że droga do prywatnego Muzeum jest trudna. Muzeum nie koniecznie jest tym celem. Powstanie jednostki muzealnej to raz, że masa kosztów a dwa utrzymanie Muzeum. Przez samą nazwę ocena ludzi, którzy odwiedzają dany obiekt diametralnie się podnosi. Oczywiście powstanie Muzeum to nobilitacja, ale działanie jako stowarzyszenie jest postrzegana inaczej niż działanie jako ta upragniona jednostka kultury.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 0:30, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Arielu, aż mi się nie chce wierzyć, że remont Waszego TKb to aż taka duża kwota... Kiedyś rozmawiałem w Skierniewicach o budowie nowego kotła dla tego kopciuszka i kwoty padały znacznie niższe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 21:23, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: | Arielu, aż mi się nie chce wierzyć, że remont Waszego TKb to aż taka duża kwota... Kiedyś rozmawiałem w Skierniewicach o budowie nowego kotła dla tego kopciuszka i kwoty padały znacznie niższe. |
Bo ja mówię o czymś większym niż TKb
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 0:20, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ariel Ciechański napisał: | Monomach napisał: | Arielu, aż mi się nie chce wierzyć, że remont Waszego TKb to aż taka duża kwota... Kiedyś rozmawiałem w Skierniewicach o budowie nowego kotła dla tego kopciuszka i kwoty padały znacznie niższe. |
Bo ja mówię o czymś większym niż TKb |
TKt48 z Koleji Karsznickiej ?
Było by super, ale czy nie jest to zbyt ...nierealne? TKb to mniejszy koszt naprawy, duuuużo mniejszy koszt eksploatacji, większość napraw można zrobić we własnym zakresie i przede wszystkim radocha z żywej maszyny taka sama jak z dużego parowozu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Nie 14:42, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: |
Było by super, ale czy nie jest to zbyt ...nierealne? TKb to mniejszy koszt naprawy, duuuużo mniejszy koszt eksploatacji, większość napraw można zrobić we własnym zakresie i przede wszystkim radocha z żywej maszyny taka sama jak z dużego parowozu. |
Póki dachy są takie jakie są to każdy parowóz pod parą jest jednakowo nierealny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|