Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka uwag o Skierniewicach
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Skierniewice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaros




Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Pią 10:34, 16 Sty 2009    Temat postu:

Witam , co do Skierniewic...odwiedziłem Skierki w ramach dni otwartych 2 razy w odstępie roku...porównując te same eksponaty żal patrzeć jak się przez 12 m-cy zdegradowały i sama szopa też...widomo, fatalny stan dachu...ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 10:59, 16 Sty 2009    Temat postu:

jaros napisał:
ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie...

Ja aż tak bym nie dramatyzował... W wielu skansenach, także zagranicznych, tabor stoi pod chmurką i się do tej pory nie rozpadł. Brak szczelnego dachu oczywiście jest problemem - zważywszy, że ostatni jego remont miał zapewne miejsce w latach jeszcze 1960. Przyspiesza on na pewno degradację eksponatów. Niestety żyjemy w takim kraju w jakim żyjemy i wiele problemów musi rozwiązywać sama, nie posiadająca w końcu etatów, organizacja społeczna. Niemniej jednak na miarę naszych skromnych możliwości staramy się remontować obiekt. W zeszłym roku został naprawiony dach na budynku magazynowym, wymieniona została większość spróchniałych podkładów na obrotnicy (mających blisko 40 lat). Niestety droga do własnego, prywatnego muzeum, jest trudna i ciernista...
I jeszcze jedno - mieliśmy tu nie dawno przykład tego, że wielu miłośników widzi buchający parą parowozik. Nie widzi zaś wymienionych podkładów, dachówek, skoszonych trawników czy naprawionych wagonów.
Mamy nadzieję, że dostrzegając nasze codzienne problemy wspomożesz naszą działalność choćby 1% podatku Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pią 11:10, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek Sz




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:17, 16 Sty 2009    Temat postu:

jaros napisał:
Witam , co do Skierniewic...odwiedziłem Skierki w ramach dni otwartych 2 razy w odstępie roku...porównując te same eksponaty żal patrzeć jak się przez 12 m-cy zdegradowały i sama szopa też...widomo, fatalny stan dachu...ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie...


Aż tak źle nie będzie, chłopaki na pewno sobie poradzą Very Happy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:56, 16 Sty 2009    Temat postu:

Marek Sz napisał:
jaros napisał:
Witam , co do Skierniewic...odwiedziłem Skierki w ramach dni otwartych 2 razy w odstępie roku...porównując te same eksponaty żal patrzeć jak się przez 12 m-cy zdegradowały i sama szopa też...widomo, fatalny stan dachu...ale w tym tempie za 2 lata z tych odnowionych perełek ( Wittfeld, salonka i parę innych ) nic nie zostanie...


Aż tak źle nie będzie, chłopaki na pewno sobie poradzą Very Happy


Samemu napewno jest trudno - razem moglibyśmy zdziałać o wiele więcej... no ale jest jak jest... Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pią 14:00, 16 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Mamy nadzieję, że dostrzegając nasze codzienne problemy wspomożesz naszą działalność choćby 1% podatku Smile
Obawiam się, że bez buchającego parowozu jednak niewiele ludzi to doceni. No może jeszcze pomógłby sprawny Wittfield.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 14:37, 16 Sty 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Obawiam się, że bez buchającego parowozu jednak niewiele ludzi to doceni. No może jeszcze pomógłby sprawny Wittfield.

Na razie musi wystarczyć "Steinfurt". Koszt naprawy parowozu to jakieś 100 000 - 150 000 zł. Podobnie z "Wittfeldem". Póki co tej forsy nie mamy, a tą którą mamy musimy ładować w budynki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Pią 16:11, 16 Sty 2009    Temat postu:

Witam. Od czegoś trzeba zacząć , remont dachów jak najbardziej żeby w przyszłości szło gdzie trzymać odnowione eksponaty. Wystarczy popatrzeć na pyskowicką szopę ,choć to nie wina TOZK . Tak swoją drogą na jakim etapie jest remont silnika waszego wagonu motorowego ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 16:16, 16 Sty 2009    Temat postu:

Jorg napisał:
Tak swoją drogą na jakim etapie jest remont silnika waszego wagonu motorowego ?

Prace trwają cały czas - jak się skończą, to napiszemy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pią 17:37, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pią 18:25, 16 Sty 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
kaktus34 napisał:
Obawiam się, że bez buchającego parowozu jednak niewiele ludzi to doceni. No może jeszcze pomógłby sprawny Wittfield.

Na razie musi wystarczyć "Steinfurt". Koszt naprawy parowozu to jakieś 100 000 - 150 000 zł. Podobnie z "Wittfeldem". Póki co tej forsy nie mamy, a tą którą mamy musimy ładować w budynki.
Ja to rozumiem. Po co sprawny kopciuch skoro nie będzie miał szopy? Najpierw trzeba zrobić dach (ewentualnie inne prace przy parowozowni, ja nie wiem co bo nie jestem w temacie), a dopiero później można się zająć "Wittfeldem" (to on jest symbolem i "perełką" Skierniewic), a co do kopciuchów to mogą (muszą) poczekać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 18:29, 16 Sty 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Najpierw trzeba zrobić dach (ewentualnie inne prace przy parowozowni, ja nie wiem co bo nie jestem w temacie), a dopiero później można się zająć "Wittfeldem" (to on jest symbolem i "perełką" Skierniewic), a co do kopciuchów to mogą (muszą) poczekać.

Otóż to Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 23:10, 16 Sty 2009    Temat postu:

Ariel. Kwota którą wymieniłeś to naprawa główna samego kotła. do tego dolicz transport parowozu do miejsca remontu plus rewizję wszystkich innych rzeczy, ich wymianę próby etc.

Pisałeś, że droga do prywatnego Muzeum jest trudna. Muzeum nie koniecznie jest tym celem. Powstanie jednostki muzealnej to raz, że masa kosztów a dwa utrzymanie Muzeum. Przez samą nazwę ocena ludzi, którzy odwiedzają dany obiekt diametralnie się podnosi. Oczywiście powstanie Muzeum to nobilitacja, ale działanie jako stowarzyszenie jest postrzegana inaczej niż działanie jako ta upragniona jednostka kultury.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 0:30, 17 Sty 2009    Temat postu:

Arielu, aż mi się nie chce wierzyć, że remont Waszego TKb to aż taka duża kwota... Kiedyś rozmawiałem w Skierniewicach o budowie nowego kotła dla tego kopciuszka i kwoty padały znacznie niższe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sob 21:23, 17 Sty 2009    Temat postu:

Monomach napisał:
Arielu, aż mi się nie chce wierzyć, że remont Waszego TKb to aż taka duża kwota... Kiedyś rozmawiałem w Skierniewicach o budowie nowego kotła dla tego kopciuszka i kwoty padały znacznie niższe.

Bo ja mówię o czymś większym niż TKb Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 0:20, 18 Sty 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Monomach napisał:
Arielu, aż mi się nie chce wierzyć, że remont Waszego TKb to aż taka duża kwota... Kiedyś rozmawiałem w Skierniewicach o budowie nowego kotła dla tego kopciuszka i kwoty padały znacznie niższe.

Bo ja mówię o czymś większym niż TKb Very Happy


TKt48 z Koleji Karsznickiej Very HappyVery HappyVery Happy?

Było by super, ale czy nie jest to zbyt ...nierealne? TKb to mniejszy koszt naprawy, duuuużo mniejszy koszt eksploatacji, większość napraw można zrobić we własnym zakresie i przede wszystkim radocha z żywej maszyny taka sama jak z dużego parowozu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie 14:42, 18 Sty 2009    Temat postu:

Monomach napisał:


Było by super, ale czy nie jest to zbyt ...nierealne? TKb to mniejszy koszt naprawy, duuuużo mniejszy koszt eksploatacji, większość napraw można zrobić we własnym zakresie i przede wszystkim radocha z żywej maszyny taka sama jak z dużego parowozu.


Póki dachy są takie jakie są to każdy parowóz pod parą jest jednakowo nierealny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Skierniewice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin