|
www.parowozy.com.pl Parowozy z Wolsztyna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 13:18, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ja najlepiej się bawiłem drapiąc paznokciami od spodu kocioł z takiego błota smarowego, ach żałujcie, że was to ominęło. Oczywiście wszystko co się ze skrobało lądowało na człowieku.
Pozdr.
St
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
P.Mierosławski
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:03, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
marcinsemek napisał: | Męczycie się Panowie a męczycie. Ten parowóz to i tak mumia, więc wzięlibyście piaskarkę i robota poszłaby raz dwa. Kwestia zabezpieczenia łożysk to nie jest aż taki problem. A takie wcieranie rdzy w stal czy to szczotka czy szlifierką to i tak ma krótkie nogi. |
Z przerażeniem przeczytałem o piaskarce do parowozu.
Opiaskowanie lokomotywy to koniec możliwości jej nie tylko uruchomienia, (bo o tym zawsze zadecyduje ekonomia - a akurat Ol49 nie jest pojazdem ekonomicznym), ale przede wszystkim mozliwości jej jakiegokolwiek ruchu.
W okresleniu "mumia" widzę pogardę dla zabytku techniki, który nie jest ładną zabaweczką, gwiżdżącą, prychajacą parą, przynoszącą radość z fotografii...
Przchodząc do spraw technicznych : Nie chodzi tu o "zabezpieczenie łożysk" - wcale nie takie proste, jak to się wydaje. Chodzi o zabezpieczenie wszystkich części trących - ślizgów, wykładów, czopów skretu, poduszek itp.
Nie można dopuścic takze do nabicia piasku w resory, które tak zanieczyszczone będa już do wyrzucenia.
Nie wolno, wykonując jedno (czyszczenie i malowanie) zniszczyć czegoś innego. Nie mówiąc już o tym, że parowóz jest objęty ochroną prawną, byłoby to działanie nieprofesjonalne, nie do przyjęcia w standardach wyznaczonych sobie przez PSMK.
Zanim wzięliśmy się za robotę przy parowozie, gruntownie przemyśleliśmy kwestię sposobu czyszczenia. Wyszło na to, że przygotowanie parowozu do piaskowania - połączone z wywiazywaniem zestawów, rozbiórką wieluset części oraz budową szczelnych obudów na slizgi - będzie znacznie bardziej pracochłonne niż posługiwanie się narzedziami ręcznymi. I tak właśnie - bazując na narzędziach ręcznych - został sporządzony program prac, zatwierdzony przez organy konserwatorskie.
Kwestia "piaskarka kontra szlifierka" zasadza się w podstawach sztuki - tak, sztuki - konserwacji obiektów zabytkowych. Szczególnie jest to istotne w kwestii zabytków techniki, gdzie nie mozna w prosty sposób zastosować standardów konserwacji zabytków architektury czy sztuki.
Nie mozna tylko i wyłącznie, idąc na łatwiznę - poprawić stanu wizualnego kosztem stanu technicznego, zachowywanej przecież dla przyszłych pokoleń maszyny.
Idąc dalej tokiem łatwizny i efekciarstwa wizualnego - po co odbudowywać coś starego w pocie czoła, skoro taki sam efekt da pospawanie z blachy "dwójki" nowej, świecącej atrapy ?
Pozdrawiam - wołając o zastanowienie i umiar w stosowaniu zgubnych, technologicznych bo pozornie prostych ułatwień
Paweł Mierosławski
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szepol
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Wto 19:48, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
P.Mierosławski napisał: |
Przchodząc do spraw technicznych : Nie chodzi tu o "zabezpieczenie łożysk" - wcale nie takie proste, jak to się wydaje. Chodzi o zabezpieczenie wszystkich części trących - ślizgów, wykładów, czopów skretu, poduszek itp.
Nie można dopuścic takze do nabicia piasku w resory, które tak zanieczyszczone będa już do wyrzucenia.
|
Z tego właśnie powodu niemal wszyscy unikają piaskowania parowozów. Nasuwa mi się jednak pytanie jak zabezpieczono i czy wogóle zabezpieczono przy piaskowaniu Ol49-38 (ozn. jako Ol49-27) w Korszach i obecnie Ty2-559 dla AGH?
Wiem, że TKh05353 i TKh2873 również były piaskowane jednak tam nie ma wątpliwości, że wszystko musiało być zabezpieczone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinsemek
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 19:59, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
To zapytam tak: a jakie widzicie sznase uruchomienia tej Ol49??? Bez kapitalnego remontu połaczonego z rozbiórką i remontem kapitalnym kotła się nie obejdzie, nie mówiąc o finansowaniu tej roboty. Także skupiłbym się tylko na jej wyglądzie. Czas nie stoi robi swoje, wnętrze kotła nie jest zabezpieczone i rdzewieje z dnia na dzień. Tak samo inne elementy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz G.
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 21:03, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Nie chciałbym tutaj mówić za PSMK , ale z tego co słyszałem to są ważniejsze w tej chwili sprawy w parowozowni niż uruchamianie parowozu.
A jak już uruchamiać, to na naprawę kotła czeka parowozik Tkb. Ma on tylko dwie osie , spali mniej węgla a dzieciakom i MK i tak sprawi niesamowitą frajdę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:41, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Naprawa, a w zasadzie wykonanie nowego kotła TKb według moich wyliczeń - "tylko" około 40 tys. zł. PSMK ma status organizacji pożytku publicznego - więc jak robimy akcję 1% dochodu z dopiskiem "na kocioł TKb"? 100 MK ze średnimi dochodami i kocioł jest...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Monomach
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 21:46, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
1 % podatku, a nie dochodu. W sumie gdyby odzew był powszechny, to za kilka lat może by się uzbierało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymek
Gość
|
Wysłany: Wto 23:20, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | 100 MK ze średnimi dochodami i kocioł jest... |
Nie no jak?! Skąd te liczby wziąłeś? ODP u mnie było jakieś 20 - 30zł. Żeby 100 MK wystarczało każdy musiałby mieć dochody 50000zł miesięcznie? Dobrze policzyłem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 23:55, 14 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | To zapytam tak: a jakie widzicie sznase uruchomienia tej Ol49??? Bez kapitalnego remontu połaczonego z rozbiórką i remontem kapitalnym kotła się nie obejdzie, nie mówiąc o finansowaniu tej roboty. Także skupiłbym się tylko na jej wyglądzie. Czas nie stoi robi swoje, wnętrze kotła nie jest zabezpieczone i rdzewieje z dnia na dzień. Tak samo inne elementy. |
Głupio by było pluć sobie w brodę, kiedy w momencie gdy pojawia się kasa na remont pod parę okazuje się, że maszyna jest bezpowrotnie stracona bo ktoś kilka lat wcześniej podjął decyzje o "opiertenteges" parowozu piaskarką. Parowóz robimy porządnie. Mówisz "kocioł rdzewieje", dziur w nim nie ma, ściany sitowe całe, zbieralnik pary wygląda na szczelny, więc chyba rdza nie poczyniła do tej pory w jego wnętrzu znaczących zniszczeń. (Jeżeli nie mam racji niech mnie jakiś inżynier będący w temacie poprawi). "Inne elementy" - jakie inne elementy masz na myśli??
PZDR EMIL
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
P.Mierosławski
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 7:31, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
marcinsemek napisał: | To zapytam tak: a jakie widzicie sznase uruchomienia tej Ol49??? Bez kapitalnego remontu połaczonego z rozbiórką i remontem kapitalnym kotła się nie obejdzie, nie mówiąc o finansowaniu tej roboty. Także skupiłbym się tylko na jej wyglądzie. Czas nie stoi robi swoje, wnętrze kotła nie jest zabezpieczone i rdzewieje z dnia na dzień. Tak samo inne elementy. |
W najbliższych latach nie przewidujemy uruchamiania Ol49 własnym sumptem. Nie widać także, nawet daleko na horyzoncie, żadnego - choćby potencjalnego - sponsora. Tak jak pisałem wczesniej, o wszystkim decyduje ekonomia, która dla oelki jest niestety nieubłagana.
Oczywiście wszystko jest mozliwe w sytuacji, gdy "zjedzie bogaty wujek z Ameryki" - jednakże na razie "wujek" jeszcze nie dał znaku życia. Wiec całkiem możliwe, że go nie ma...
W każdym razie - prowadząc renowację pojazdu, skupiamy się się na jego maksymalnym zabezpieczeniu, prowadząc roboty w taki sposób aby nie zamknąć sobie drogi do ewentualnych ruchów w przyszłości.
Paweł Mierosławski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
spike232323
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 10:05, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
gdyby wszędzie tak dbano o parowozy...gratuluje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
schlottermeyer
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:21, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Szepol napisał: | Wiem, że TKh05353 i TKh2873 również były piaskowane jednak tam nie ma wątpliwości, że wszystko musiało być zabezpieczone. |
Tam wszystko było rozebrane na części pierwsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lxd2
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PL
|
Wysłany: Śro 13:20, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
to TKh2873 jest już w naprawie? Myślałem ze nadal jej oczekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ariel Ciechański
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 15:22, 15 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Monomach napisał: | 1 % podatku, a nie dochodu. W sumie gdyby odzew był powszechny, to za kilka lat może by się uzbierało |
Moi Drodzy. Dziękujemy za deklaracje, ale tak jak Łukasz napisał - mamy poważniejsze wydatki, niż na pewno cieszący oko czynny parowóz. Podstawowym celem na jaki będziemy zbierali 1% są nasze dachy, które wymagają znacznie pilniejszej interwencji niż parowozy. W tym roku na najpilniejsze prace zabezpieczające dachu budynku magazynowego musieliśmy wydatkować kilkanaście tysięcy. A takich dachów mamy kilka.
Tak więc już teraz zachęcamy Was do podzielenia się z nami swoim 1% podatku dochodowego* - z pewnością nie będziecie żałować.
* O ile nikt nie namiesza w liście OPP jakie dostaną Urzędy Skarbowe, ale to się okaże zapewne w końcu listopada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ziomek?
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: Nie 14:49, 26 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
To jak Panowie, kto zechce przyjechać i dołączyć do mnie dziwaka z nad morza i pomóc w skrobanku? Kocioł Oli od dołu wygląda bardzo fajnie. Wchodzenie tylko trochę niewygodne Mam nadzieję, że potraficie coś więcej niż tylko kłócić się na forum kto ile zrobił dla ratowania parowozów w Polsce. Każdy zainteresowany dobrze wie, żeby najpierw się zgłosić do szczęśliwie panującego nam Guru(mam nadzieję, ze mi tą uwagę wybaczy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|