Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O pięknej Oli i jej plecach ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Skierniewice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 13:18, 14 Paź 2008    Temat postu:

Ja najlepiej się bawiłem drapiąc paznokciami od spodu kocioł z takiego błota smarowego, ach żałujcie, że was to ominęło. Oczywiście wszystko co się ze skrobało lądowało na człowieku.

Pozdr.
St


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:03, 14 Paź 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
Męczycie się Panowie a męczycie. Ten parowóz to i tak mumia, więc wzięlibyście piaskarkę i robota poszłaby raz dwa. Kwestia zabezpieczenia łożysk to nie jest aż taki problem. A takie wcieranie rdzy w stal czy to szczotka czy szlifierką to i tak ma krótkie nogi.


Z przerażeniem przeczytałem o piaskarce do parowozu.
Opiaskowanie lokomotywy to koniec możliwości jej nie tylko uruchomienia, (bo o tym zawsze zadecyduje ekonomia - a akurat Ol49 nie jest pojazdem ekonomicznym), ale przede wszystkim mozliwości jej jakiegokolwiek ruchu.

W okresleniu "mumia" widzę pogardę dla zabytku techniki, który nie jest ładną zabaweczką, gwiżdżącą, prychajacą parą, przynoszącą radość z fotografii...

Przchodząc do spraw technicznych : Nie chodzi tu o "zabezpieczenie łożysk" - wcale nie takie proste, jak to się wydaje. Chodzi o zabezpieczenie wszystkich części trących - ślizgów, wykładów, czopów skretu, poduszek itp.
Nie można dopuścic takze do nabicia piasku w resory, które tak zanieczyszczone będa już do wyrzucenia.

Nie wolno, wykonując jedno (czyszczenie i malowanie) zniszczyć czegoś innego. Nie mówiąc już o tym, że parowóz jest objęty ochroną prawną, byłoby to działanie nieprofesjonalne, nie do przyjęcia w standardach wyznaczonych sobie przez PSMK.

Zanim wzięliśmy się za robotę przy parowozie, gruntownie przemyśleliśmy kwestię sposobu czyszczenia. Wyszło na to, że przygotowanie parowozu do piaskowania - połączone z wywiazywaniem zestawów, rozbiórką wieluset części oraz budową szczelnych obudów na slizgi - będzie znacznie bardziej pracochłonne niż posługiwanie się narzedziami ręcznymi. I tak właśnie - bazując na narzędziach ręcznych - został sporządzony program prac, zatwierdzony przez organy konserwatorskie.

Kwestia "piaskarka kontra szlifierka" zasadza się w podstawach sztuki - tak, sztuki - konserwacji obiektów zabytkowych. Szczególnie jest to istotne w kwestii zabytków techniki, gdzie nie mozna w prosty sposób zastosować standardów konserwacji zabytków architektury czy sztuki.

Nie mozna tylko i wyłącznie, idąc na łatwiznę - poprawić stanu wizualnego kosztem stanu technicznego, zachowywanej przecież dla przyszłych pokoleń maszyny.
Idąc dalej tokiem łatwizny i efekciarstwa wizualnego - po co odbudowywać coś starego w pocie czoła, skoro taki sam efekt da pospawanie z blachy "dwójki" nowej, świecącej atrapy ?

Pozdrawiam - wołając o zastanowienie i umiar w stosowaniu zgubnych, technologicznych bo pozornie prostych ułatwień

Paweł Mierosławski


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 19:48, 14 Paź 2008    Temat postu:

P.Mierosławski napisał:

Przchodząc do spraw technicznych : Nie chodzi tu o "zabezpieczenie łożysk" - wcale nie takie proste, jak to się wydaje. Chodzi o zabezpieczenie wszystkich części trących - ślizgów, wykładów, czopów skretu, poduszek itp.
Nie można dopuścic takze do nabicia piasku w resory, które tak zanieczyszczone będa już do wyrzucenia.


Z tego właśnie powodu niemal wszyscy unikają piaskowania parowozów. Nasuwa mi się jednak pytanie jak zabezpieczono i czy wogóle zabezpieczono przy piaskowaniu Ol49-38 (ozn. jako Ol49-27) w Korszach i obecnie Ty2-559 dla AGH?
Wiem, że TKh05353 i TKh2873 również były piaskowane jednak tam nie ma wątpliwości, że wszystko musiało być zabezpieczone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinsemek




Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 19:59, 14 Paź 2008    Temat postu:

To zapytam tak: a jakie widzicie sznase uruchomienia tej Ol49??? Bez kapitalnego remontu połaczonego z rozbiórką i remontem kapitalnym kotła się nie obejdzie, nie mówiąc o finansowaniu tej roboty. Także skupiłbym się tylko na jej wyglądzie. Czas nie stoi robi swoje, wnętrze kotła nie jest zabezpieczone i rdzewieje z dnia na dzień. Tak samo inne elementy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 21:03, 14 Paź 2008    Temat postu:

Nie chciałbym tutaj mówić za PSMK Smile , ale z tego co słyszałem to są ważniejsze w tej chwili sprawy w parowozowni niż uruchamianie parowozu.
A jak już uruchamiać, to na naprawę kotła czeka parowozik Tkb. Ma on tylko dwie osie , spali mniej węgla a dzieciakom i MK i tak sprawi niesamowitą frajdę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 21:41, 14 Paź 2008    Temat postu:

Naprawa, a w zasadzie wykonanie nowego kotła TKb według moich wyliczeń - "tylko" około 40 tys. zł. PSMK ma status organizacji pożytku publicznego - więc jak robimy akcję 1% dochodu z dopiskiem "na kocioł TKb"? 100 MK ze średnimi dochodami i kocioł jest... Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 21:46, 14 Paź 2008    Temat postu:

1 % podatku, a nie dochodu. W sumie gdyby odzew był powszechny, to za kilka lat może by się uzbierało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek
Gość






PostWysłany: Wto 23:20, 14 Paź 2008    Temat postu:

Anonymous napisał:
100 MK ze średnimi dochodami i kocioł jest... Smile

Laughing Nie no jak?! Skąd te liczby wziąłeś? ODP u mnie było jakieś 20 - 30zł. Żeby 100 MK wystarczało każdy musiałby mieć dochody 50000zł miesięcznie? Dobrze policzyłem?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 23:55, 14 Paź 2008    Temat postu:

Cytat:
To zapytam tak: a jakie widzicie sznase uruchomienia tej Ol49??? Bez kapitalnego remontu połaczonego z rozbiórką i remontem kapitalnym kotła się nie obejdzie, nie mówiąc o finansowaniu tej roboty. Także skupiłbym się tylko na jej wyglądzie. Czas nie stoi robi swoje, wnętrze kotła nie jest zabezpieczone i rdzewieje z dnia na dzień. Tak samo inne elementy.


Głupio by było pluć sobie w brodę, kiedy w momencie gdy pojawia się kasa na remont pod parę okazuje się, że maszyna jest bezpowrotnie stracona bo ktoś kilka lat wcześniej podjął decyzje o "opiertenteges" parowozu piaskarką. Parowóz robimy porządnie. Mówisz "kocioł rdzewieje", dziur w nim nie ma, ściany sitowe całe, zbieralnik pary wygląda na szczelny, więc chyba rdza nie poczyniła do tej pory w jego wnętrzu znaczących zniszczeń. (Jeżeli nie mam racji niech mnie jakiś inżynier będący w temacie poprawi). "Inne elementy" - jakie inne elementy masz na myśli??

PZDR EMIL
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:31, 15 Paź 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
To zapytam tak: a jakie widzicie sznase uruchomienia tej Ol49??? Bez kapitalnego remontu połaczonego z rozbiórką i remontem kapitalnym kotła się nie obejdzie, nie mówiąc o finansowaniu tej roboty. Także skupiłbym się tylko na jej wyglądzie. Czas nie stoi robi swoje, wnętrze kotła nie jest zabezpieczone i rdzewieje z dnia na dzień. Tak samo inne elementy.


W najbliższych latach nie przewidujemy uruchamiania Ol49 własnym sumptem. Nie widać także, nawet daleko na horyzoncie, żadnego - choćby potencjalnego - sponsora. Tak jak pisałem wczesniej, o wszystkim decyduje ekonomia, która dla oelki jest niestety nieubłagana.
Oczywiście wszystko jest mozliwe w sytuacji, gdy "zjedzie bogaty wujek z Ameryki" - jednakże na razie "wujek" jeszcze nie dał znaku życia. Wiec całkiem możliwe, że go nie ma...
W każdym razie - prowadząc renowację pojazdu, skupiamy się się na jego maksymalnym zabezpieczeniu, prowadząc roboty w taki sposób aby nie zamknąć sobie drogi do ewentualnych ruchów w przyszłości.

Paweł Mierosławski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 10:05, 15 Paź 2008    Temat postu:

gdyby wszędzie tak dbano o parowozy...gratuluje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:21, 15 Paź 2008    Temat postu:

Szepol napisał:
Wiem, że TKh05353 i TKh2873 również były piaskowane jednak tam nie ma wątpliwości, że wszystko musiało być zabezpieczone.


Tam wszystko było rozebrane na części pierwsze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lxd2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Śro 13:20, 15 Paź 2008    Temat postu:

to TKh2873 jest już w naprawie? Myślałem ze nadal jej oczekuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 15:22, 15 Paź 2008    Temat postu:

Monomach napisał:
1 % podatku, a nie dochodu. W sumie gdyby odzew był powszechny, to za kilka lat może by się uzbierało Smile

Moi Drodzy. Dziękujemy za deklaracje, ale tak jak Łukasz napisał - mamy poważniejsze wydatki, niż na pewno cieszący oko czynny parowóz. Podstawowym celem na jaki będziemy zbierali 1% są nasze dachy, które wymagają znacznie pilniejszej interwencji niż parowozy. W tym roku na najpilniejsze prace zabezpieczające dachu budynku magazynowego musieliśmy wydatkować kilkanaście tysięcy. A takich dachów mamy kilka.
Tak więc już teraz zachęcamy Was do podzielenia się z nami swoim 1% podatku dochodowego* - z pewnością nie będziecie żałować.

* O ile nikt nie namiesza w liście OPP jakie dostaną Urzędy Skarbowe, ale to się okaże zapewne w końcu listopada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 14:49, 26 Paź 2008    Temat postu:

To jak Panowie, kto zechce przyjechać i dołączyć do mnie dziwaka z nad morza i pomóc w skrobanku? Kocioł Oli od dołu wygląda bardzo fajnie. Wchodzenie tylko trochę niewygodne Very Happy Mam nadzieję, że potraficie coś więcej niż tylko kłócić się na forum kto ile zrobił dla ratowania parowozów w Polsce. Każdy zainteresowany dobrze wie, żeby najpierw się zgłosić do szczęśliwie panującego nam Guru(mam nadzieję, ze mi tą uwagę wybaczy) Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Skierniewice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Strona 8 z 12

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin