Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O pięknej Oli i jej plecach ;-)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Skierniewice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:55, 12 Lis 2008    Temat postu:

Stanisław_Lilpop napisał:
... Wypiaskowali powiadasz - studenci ?? - NIE profesjonalna firma, która jeżeli nie była sponsorem to pewnie zrobiłaby to za gruby szmal. Zdjęcia wskazują na to że było to zrobione w PROFESJONALNYM zapleczu warsztatowym. .


Obecne miejsce pobytu parowozu Ty2-559 to Pyskowice - Dzierżno (tak jakoś wyczytałem w jakiejś AGHowskiej gazetce). Renowacja, jak widać na zdjęciach w linku, który umieściłem wcześniej, jest przeprowadzana w specjalistycznym zakładzie zajmującym się naprawami taboru, więc mają tam także odpowiedni profesjonalny sprzęt i pewnie mogli pozwolić sobie na takie piaskowanie.
Dodam jeszcze, że Ty2-559 ma stanąć na terenie AGH na skwerku pomiędzy budynkami B-4 i B-5 (od strony ul. Czarnowiejskiej) jako symbol do hasła: "AGH - Lokomotywą Przemysłu". Nikt NIE zamierzał przywracać go do ruchu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Śro 13:05, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 13:00, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:
Renowacja, jak widać na zdjęciach w linku, który umieściłem wcześniej, jest przeprowadzana w specjalistycznym zakładzie zajmującym się naprawami taboru, więc mają tam także odpowiedni profesjonalny sprzęt i pewnie mogli pozwolić sobie na takie piaskowanie.


Ano właśnie... My też zlecaliśmy piaskowanie, ale szkieletu wagonu. I wymagało to tylko paru czynności, a nie znacznej liczby jak w przypadku parowozu. Poza tym wagon mógł pojechać na lawecie no i miał zewnętrzne źródło finansowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:19, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Poza tym wagon mógł pojechać na lawecie no i miał zewnętrzne źródło finansowania.


Wydaje mi się, że parowóz wróci do Krakowa na torach, a dopiero w Krakowie załadują go na lawetę i przetranportują ulicami miasta na teren uczelni.
Jeśli chodzi o źródło finansowania, to studenci szukają sponsora. Podobno patronat nad tym projektem objął Prezydent Miasta Kraków oraz Rektor AGH, co może ułatwić sprawę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Śro 13:20, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 13:25, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:

Wydaje mi się, że parowóz wróci do Krakowa na torach, a dopiero w Krakowie załadują go na lawetę i przetranportują ulicami miasta na teren uczelni.

A my rozmawiamy o Skierniewicach, gdzie do zakładu piaskującego prowadzi bocznica na której rosną kilkumetrowe drzewa. Istniej więc tylko opcja transportu drogowego...

Ty2-911 napisał:

Jeśli chodzi o źródło finansowania, to studenci szukają sponsora. Podobno patronat nad tym projektem objął Prezydent Miasta Kraków oraz Rektor AGH, co może ułatwić sprawę.


My też szukamy sponsorów, zarabiamy pieniądze. Tylko jak mamy z jednej strony wydać 2500 na szlifowanie a 15 000 - 20 000 na piaskowanie, a z drugiej strony ogromne potrzeby związane z remontami dachów i infrastruktury parowozowni to nas poprostu nie stać na rozrzutność pod tytułem opiaskować parowóz w profesjonalnym zakładzie...
Niestety możliwości małej organizacji społecznej są znacznie mniejsze niż państwowej uczelni technicznej, gdzie wielokrotnie dochodzi do styku interesów nauki i biznesu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:44, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

My też szukamy sponsorów, zarabiamy pieniądze. Tylko jak mamy z jednej strony wydać 2500 na szlifowanie a 15 000 - 20 000 na piaskowanie, a z drugiej strony ogromne potrzeby związane z remontami dachów i infrastruktury parowozowni to nas poprostu nie stać na rozrzutność pod tytułem opiaskować parowóz w profesjonalnym zakładzie...
Niestety możliwości małej organizacji społecznej są znacznie mniejsze niż państwowej uczelni technicznej, gdzie wielokrotnie dochodzi do styku interesów nauki i biznesu.


I w tym problem. Myślę, że takie tłumaczenie dlaczego nie jest piaskowany powinno wystarczyć. Po prostu róbcie swoje. Powoli, ale do celu w miarę możliwości. I nie przejmujcie się krytyką tego typu.
Nawet jakby ta Wasza Oelka miałaby być w przyszłości przywrócona pod parę, to jakoś musi do tego dotrwać, a nie rdzewieć i gnić na bocznicy.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Śro 13:46, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 13:46, 12 Lis 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:

Nawet jakby ta Wasza Oelka miałaby być w przyszłości przywrócona pod parę, to jakoś musi do tego dotrwać, a nie rdzewieć i gnić na bocznicy.

I tu doskonale utrafiłeś w sedno sprawy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 13:48, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Śro 18:05, 12 Lis 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:

Tak naprawde to uważasz że jak zapaćkałes te rdze minią to że zbawisz świat ?


A ja się pytam jaką rdze? Czyściłeś ze mną dymnicę w weekend? NIE! Nie było ciebie i nie widziałeś w jakim stanie dymnica została pokryta minią. To ja z kolegami czyściłem Olę tak, żeby nawet ślad po rdzy nie został! Nie wiem czy Ola będzie kiedyś pod parą, ale dlaczego mam robić coś niedbale? Ja robiłem wszystko najdokładniej jak potrafiłem z prostego powodu-Żeby jak znajdą się pieniądze przywrócenie tego parowozu do ruchu było możliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek
Gość






PostWysłany: Śro 18:37, 12 Lis 2008    Temat postu: :)

ziomek? napisał:
Ja robiłem wszystko najdokładniej jak potrafiłem z prostego powodu-Żeby jak znajdą się pieniądze przywrócenie tego parowozu do ruchu było możliwe.

Akurat jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Śro 19:36, 12 Lis 2008    Temat postu:

Nie mów, że jakość z jaką zostały oczyszczone blachy teraz, nie rzutuje na kosztach późniejszego ewentualnego przywracania go do ruchu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 22:04, 12 Lis 2008    Temat postu: Re: :)

Szymek napisał:

Akurat jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Szymek - daj spokój z taką drobiazgowością. Widomo, że chodzi o to, że piaskując nie trudno coś uszkodzić. Przy szlifowaniu ryzyko jest mniejsze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 22:07, 12 Lis 2008    Temat postu:

Do Pana Ariela Ciechańskiego: Jestem w parowozowni w Skierniewicach co najmniej raz w roku - niestety jako gość, przyszły - daj Boże - sponsor (na pewno póki co podatkowy). Proszę się nie przejmować bzdurnymi komentarzami co poniektórych osób. Róbcie swoje - Wasza praca ma sens! Zwłaszcza, że jakość renowacji Oli jest po prostu zaskakująco pozytywna. A co do przywracania pod parę, to jeżeli jest zachowana książka kotłowa to pozostaje tylko i wyłącznie kwestia pieniędzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 22:10, 12 Lis 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
Buhhahahahahha ale ty jesteś smieszny. Wiesz co mnie najbardziej bawi??? To że g... o mnie wiesz i o mojej pracy a usiłujesz się tylko domyślić. Cieszę się że jestem anonimowy, a pomijając wszystko, jeszcze wiele o restauracji zabytków byś się ode mnie nauczył. A tak możesz tylko miotać się w swojej prostackiej niewiedzy. Hahahaha semafory HO ale dowaliłeś teraz...


A wiesz co mnie naprawde bawi? To że masz gówno a nie pojęcie o zabytkach kolejowej techniki. Nie znasz charakterystyki środowiska, finansowania, nie wiesz nawet nic o samych parowozach i ich budowie. Nie wiesz, na czym polega przywrócenie parowozu "pod parę", nie widziałeś nawet na oczy kosztorysu czy wyceny.

Za to jak kretyn próbujesz wmówić ludziom, którzy zajmują się tym od lat, że ty wiesz lepiej od nich Laughing Przecież to Ty na tym forum jesteś Marcin Semek Smile

Wiesz dlaczego jesteś anonimowy i tym bardziej się z tego cieszysz? Odpowiedź jest prostsza od metra sznurka w kieszeni: jesteś najzwyklejszą srakałą internetową, która boi się przyznać co "niby" robi bo przecież takie rzeczy są, szczególnie w dzisiejszych czasach, weryfikowalne.

Zapewne zasłużyłem na ostrzeżenie ale gdy się czyta takie wymiociny to się robi niedobrze. Mam nadzieje, że wszyscy mają jego słowa w czterech literach i dalej będą robić swoje. Inaczej sobie nie wyobrażam Wink


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 22:11, 12 Lis 2008    Temat postu:

Monomach napisał:
Do Pana Ariela Ciechańskiego:

Do pana to mi dobre 100 lat brakuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:34, 12 Lis 2008    Temat postu:

marcinsemek napisał:
Sami nie wiecie po co to robicie

Z pasji?? Myślałem że to jest wspólna cecha WSZYSTKICH na forum.
Co Ciebie w takim razie łączy z parowozami??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Śro 22:53, 12 Lis 2008    Temat postu:

Najsmutniejsze jest w tym wszystkim to, że ten temat to kolejny przykład jak środowisko hobbystów kolejowych jest w naszym kraju żałosne. Poczynając od modelarzy, lecąc przez galerie fotograficzne kończąc na darzących prawdziwe maszyny szczególnymi względami. Nie dość, że jest tak niewiele osób chcących robić coś konkretnego, dochodzi jeszcze do takich żałosnych wymian zdań, a raczej pyskówek i prób przeważania rzekomo lepszymi argumentami. Bo bo Ty wiesz tyle, Ty nic, ja zrobiłem to, a on robi tamto...
Smutne to i żadnych wniosków nie da się więcej wyciągnąć z tego tematu! Nie licząc oczywiście głównego wątku dotyczącego poddawanego renowacji parowozu.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Śro 22:55, 12 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Skierniewice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Następny
Strona 10 z 12

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin